Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Aresso skrev:
Har precis pratat med BSR här i växjö och de vill ha in min V70 som projektbil för trimmning. Ska bli spännande och se hur den kommer att arta sig efter det. Min bil var tydligen en av de första D3:orna som levererades i Sverige, inte ens bilhandlaren hade någon demobil innan.
Med risk för att vara tjatig :wink: Har du hört något mer om hur det går med din uppgradering? Man är ju rejält nyfiken :D
av perhall
Honke skrev:
Aresso skrev:
Har precis pratat med BSR här i växjö och de vill ha in min V70 som projektbil för trimmning. Ska bli spännande och se hur den kommer att arta sig efter det. Min bil var tydligen en av de första D3:orna som levererades i Sverige, inte ens bilhandlaren hade någon demobil innan.
Med risk för att vara tjatig :wink: Har du hört något mer om hur det går med din uppgradering? Man är ju rejält nyfiken :D
Ja, det undrar jag också! Nog för att det kan ta ett tag att ta fram trim men att det skulle ta typ ett halvår verkar konstigt! Fortfarande inget itll D3 på bsrab.se!
Användarvisningsbild
av Honke
Nä exakt, ett halvår för att utveckla ny programvara känns inte rimligt. Får nog se om det dyker upp trim till D3 hos något annat företag istället känns det som...
av fbo
Om man tror på tomten så kanske man tror på dessa siffrorna också... :lol:
av perhall
Vad var det för siffror som verkade så sagolika? RICA:s 177 hk verkar ju rimliga.../PH
Användarvisningsbild
av Honke
Tycker oxå RICA:s siffror låter rimliga, kanske lite i underkant ändå. För om man tittar på vad BSR kan trolla fram ur Audi o VW 2,0 liters dieslar ( 191hk 431Nm ) så känns ju inte 185-190hk uteslutet för D3 anser jag.
av Twendor
Honke skrev:Tycker oxå RICA:s siffror låter rimliga, kanske lite i underkant ändå. För om man tittar på vad BSR kan trolla fram ur Audi o VW 2,0 liters dieslar ( 191hk 431Nm ) så känns ju inte 185-190hk uteslutet för D3 anser jag.
På 2.0 liter diesel(BMW) tar Bsr ut 223 Hk.
Twendor
Användarvisningsbild
av Honke
Ja sant, men något lär skilja eftersom den äldre 520d med 163Hk original får 195hk 418Nm Så ja jag tror på en 190Hk 440Nm för D3 när BSR får tummarna loss.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]