NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V50 T5-07, med parkeringsvärmare med tidur, men har tankar på att köpa till fjärrstart - dock var jag inne på Bilia häromdagen och kostnaden ...ehh... var ju enorm: ca 5000 om bilen har AEM och har den inte det så var priset strax över 8000:-

Är det någon här som lagt till fjärrstart till sin parkeringsvärmare?

Eller om någon vet något billigare alternativ till detta?
Tveksamt. Anledningen till att det blir dyrt är AEM modulen. Det är den som sköter om själva den trådlösa kommunikationen med bilen. Sedan skall det laddas programvara. Eftersom programvaran är Volvos så är det nog inte så lätt att installera en 3:e partslösning.
Dyrt som f-n, annars är det en fantastiskt bekväm pryl. Räckvidd ca 600 m enl spec, tycks vara sant. Fast man får bara en fjärrkontroll "på köpet". Beställde min bil ny med denna finess, har inte kollat vad en ytterligare fjärr skulle kosta, kunde vara bra då vi är två om att använda bilen... Min är en D5 men det spelar nog ingen roll (bensin i rubriken)
Autoexperten säljer Webastos värmare och fjärrkontroller,
Det finns dom här på forumet som har monterat detta, trots att volvo säger att det inte går.
Har själv en S80 som jag skulle vilja ha en fjärrkontroll till. ??:-/
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]