Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

EXAKT Steff! Det är bara det att på KVD har man inga, som vi säger i managementkonsulting, "porriga bilder" på bilarna.... De behöver sminkas till så blir de i de flesta schyssta.

Mvh
Arese
Arese skrev:EXAKT Steff! Det är bara det att på KVD har man inga, som vi säger i managementkonsulting, "porriga bilder" på bilarna.... De behöver sminkas till så blir de i de flesta schyssta.

Mvh
Arese
Precis, på KVD får du se bilen från sin rätta sida, så som den blivit hanterad.
Ser man det så så är KVD ärligare i sin beskrivning av bilen än en "sminkad" bil hos bilhandlaren på fina gatan.
Uppföljning, jag drog iväg ett sms o fråga om den var såld, han ringde då upp o sa att den var kvar och att något blev fel när han skulle ändra den. Jag sa att mina "volvo" bekanta tyckte det var skumt att det var en svart växelspak o ljust skinn m.m då blev han lite sur o sa att man kan beställa så. Sen angående momentum, det var det visst inte längre, men med några tillval som är i momentum.

Sen sa jag att transportstyrelsen sa att den stod på ett annat namn än det han uppgav i annonsen, då börjar han bli riktigt sur, den var skriven på hans sambo (gay?). Dessutom stod ju bilen inte alls på någon Sandgren, om nu hans sambo hette det i efternamn. Den stod på någon( Namnet borttaget /David) i oxie, som för övrigt ger 0 träffar på hitta.se. Skatten var inte inbetald, och var 2 månader sen. Men det skulle föregående ägare betala säger han då.. Ehh så transportstyrelsen ljög när dom sa att det var du som skulle betala den?

Jag frågade då om han var en "småhandlare" som köper o säljer lite bilar... Nu blir han ännu värre o gormar om jag vill veta mer om honom än om bilen. Jag svarar då direkt att jag vill ju veta att allt är rätt med bilen så klart, det är viktigt för mig. Klick. Sen får jag ett sms; Sluta ring för fan, har inte tid med skojare. Det var ju inte ens jag som hade ringt upp, men men.
rosenlorden skrev:Uppföljning, jag drog iväg ett sms o fråga om den var såld, han ringde då upp o sa att den var kvar och att något blev fel när han skulle ändra den. Jag sa att mina "volvo" bekanta tyckte det var skumt att det var en svart växelspak o ljust skinn m.m då blev han lite sur o sa att man kan beställa så. Sen angående momentum, det var det visst inte längre, men med några tillval som är i momentum.

Sen sa jag att transportstyrelsen sa att den stod på ett annat namn än det han uppgav i annonsen, då börjar han bli riktigt sur, den var skriven på hans sambo (gay?). Dessutom stod ju bilen inte alls på någon Sandgren, om nu hans sambo hette det i efternamn. Den stod på någon ........ i oxie, som för övrigt ger 0 träffar på hitta.se. Skatten var inte inbetald, och var 2 månader sen. Men det skulle föregående ägare betala säger han då.. Ehh så transportstyrelsen ljög när dom sa att det var du som skulle betala den?

Jag frågade då om han var en "småhandlare" som köper o säljer lite bilar... Nu blir han ännu värre o gormar om jag vill veta mer om honom än om bilen. Jag svarar då direkt att jag vill ju veta att allt är rätt med bilen så klart, det är viktigt för mig. Klick. Sen får jag ett sms; Sluta ring för fan, har inte tid med skojare. Det var ju inte ens jag som hade ringt upp, men men.
haha! :D
Haha, ja nu kom den visst ut igen. Ja konstigt att man som säljare inte kan redogöra för helt under omständigheterna skäliga frågor. Men alla är väl inte lika "uppdrag granskning" som mig när man tycker sig hitta ett fynd. Men Ordspråket stämmer till 99% så bra, "Om något verkar för bra för att vara sant är det antagligen det…"
Saknar väl elstolar också?

Bilen är en Kinetic med skinnklädsel. Punkt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]