Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mekabra
hej håller på med min systers v70 vi (jag och min far) har bytt vevhusvent (enl pettssons eminenta sida :D )
även packbox bakom fördelare! var helt bort skjuten hoppas det klarat sig mellan motor och låda.
ser bra ut än så länge .
nu till nästa problem ABS :evil: bytte för ett år sedan givare bak (höger bak visade fel bytt av volvo felet kvar stod)sedan dess är ABS enhet bytt verkade bra i ca 1 mån .Men (den skulle va ok enl säljare)kom tillbaka mätt givare i fram verkar ok var börja nu? box igen visar höger bak i felkoder :(
av *pettson*
Det finns inga genvägar. Mät i kablaget i motorrummet. Mät om den givaren som påstås är defekt. Om inte så är det ändå boxen som har en taskig lödning.
av mekabra
tackar för svaret glömde skriva att vi redan mätt upp detta vid boxen!
även provat att koppla ur givare höger fram och kört med detta får då
bara samma fel (höger bak )
bara försöka hitta en annan box eller prova löda om den gammla :D
av Andazon
Löd om den gamla!
Hur enkelt som helst om du har körkort på lödkolv.
Har gjort det själv, det svåra är att våga ta själva beslutet att löda om på egen hand.
Det åtgår en liten bit lödtenn och en lödkolv, INTE en lödpenna!
Du köper även en liten tub svart silikon som du använder för att dels täcka kortet efteråt, men även täta själva ABS-boxen.
Det enda som krånglade lite var att bryta sig in i boxen.
Jag lödde om matningen in (de två största anslutningarna), samt några mindre.
Det syns klart och tydligt vilka anslutningar som har sprucken lödning när du fått av "skyddsgelen" från kortet.

Mvh Andazon
av mekabra
Vi har lött boxen såg ok ut vad vi tyckte! Men vi får se blir i helgen eller nästa vecka vi provar.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]