Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
PEETER skrev:Kvd är inget att ha längre. Deras bilar är sämre än genomsnittet och det dom kallar listpris kan man bara skratta år . I snitt saltade priser mellan 10 till 30000 upp.ej seriöst.Och slutpriserna är till 90% högre än blocket.
Ps.Det gick att köpa bil där för 1-2 år sen för skapliga priser men ej längre.
Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma, där du som köpare lägger bud.
Om priserna är höga beror detta bra på en sak, det finns en efterfrågan och "handlare" och privatpersoner är villiga att betala det priset som man själv budar.
Eftersom KVD säljer massor av beg bilar, tror de säljer mest beg bilar i Sverige, så är de en bra måttstock på vad köparna är beredda att betala
av Novis01
rosenlorden skrev:...fullservad på verdexa. Är det Bilia i Lund?...
Det som tidigare hette Verdexa (fanns i Malmö, Lund, Trelleborg, Svedala bl.a.) heter nu Bilia.
Namnbytet skedde för ca: 10 år sedan.
De tog också ett steg i fel riktning. Från dåliga till värdelösa 8)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
PEETER skrev:Kvd är inget att ha längre. Deras bilar är sämre än genomsnittet och det dom kallar listpris kan man bara skratta år . I snitt saltade priser mellan 10 till 30000 upp.ej seriöst.Och slutpriserna är till 90% högre än blocket.
Ps.Det gick att köpa bil där för 1-2 år sen för skapliga priser men ej längre.
Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma, där du som köpare lägger bud.
Om priserna är höga beror detta bra på en sak, det finns en efterfrågan och "handlare" och privatpersoner är villiga att betala det priset som man själv budar.
Eftersom KVD säljer massor av beg bilar, tror de säljer mest beg bilar i Sverige, så är de en bra måttstock på vad köparna är beredda att betala

Det är väl både och.... beror på vilka objekt man tittar på.

Tex. fullständiga vrak som hade stått i evighet utan att bli sålda om folk hade inspekterat dem i lugn och ro går ju till förbluffande höga priser på KVD för att folk i stridens auktionshetta bara måste bjuda över varandra....
av Lövet
KVD säljer EXAKT samma objekt som Bilia och andra märkeshandlare. Att de hamnar på KVD beror på hur leasingavtalen är skrivna. Man säljer helt enkelt bilen på KVD eftersom det är ett effektivt sätt att snabbt bli av med leasingbilar.

Skillnaden mot att köpa på Bilia är att där lackar de om bilen, rekondar upp den och sedan säljer den 40.000kr dyrare. Det är dock samma leasingbilar du köper! Frågar du om fel och brister så döljs dessa så långt det går. Ett sätt att köpa bil som känns betydligt sämre.

Angående bilen i fråga så ringer varenda varningsklocka. Ljuger om namn, annonsen stämmer inte osv. För att ens fundera på att gå vidare måste du få bilder av serviceboken och sedan ringa till verkstaden och bekräfta att dessa servicar är gjorda och vid vilka miltal. Mycket riktigt så är kombon skinnklädsel men i övrigt inte så mkt utrustning en klassisk taxispec.

Har bilen varit taxi så har den besiktigats varje år, inte först efter 3 som med privatbilar. Detta ger alltså ganska bra möjligheter att hålla koll på hur långt den gått.
av sandberg80
Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv köpa den där bilen. Allt runt bilen verkar ju vara skumt. Utrustningsnivån är ju helt uppåt väggarna med konstiga alternativ, den är inte krockad och ersatt med detaljer från en annan bil? Han som skriver annonsen har ju inte en aning om vad bilen innehåller heller, utan allt är bara kopierat.

Eluppvärmt baksäte (utgår vid val av integrerade bälteskuddar)
2x Integrerade (inbyggda) Barn Stolar bak

alltså, va fan. Så där skriver man inte...

Han ljuger dessutom friskt om sitt namn, bilen är oförtjänt billig etc etc.

Men blir dock lite intresserad av den där Konstanta Farthållaren. Vad är det för något? Går den aldrig att koppla ur? :D
Användarvisningsbild
av FWH
Märkligt att varken dragkroken eller last gallret är listade som utrustning heller.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Tack för alla svar / synpunkter. Jag hoppar nog detta objekt, för konstig och dessutom känns 40mil att för långt under dessa omständigheter.

När jag fick svaret på sms att bilen var servad o kvitton fanns, skrev han även lite halvotrevligt "slösa inte min tid om du är oseriös o inte vill köpa den". Men hallå, man vill väl gärna veta allt om ett så stort bilköp (för mig iallafall!).
Känns även det som en varningsklocka; köp min gris i säcken billigt o fort utan att tänka på allt det konstiga :roll:

Ni som bor i Malmö (Novis01 t.ex) kanske kan verifiera faktan om den, och köpa den, så köper jag den för 170 om allt är ok med den :lol:

Ja konstigt att inte draget står med ja o gallret..
av Lövet
Helt klart är det så att han inte vill att du ska kolla upp bilen. Skippa den så kommer du sova bättre om nätterna.
Användarvisningsbild
av FWH
andreas_lofgren skrev:Helt klart är det så att han inte vill att du ska kolla upp bilen. Skippa den så kommer du sova bättre om nätterna.
Ja helt klart fler och fler varningsklockor.

Glöm den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]