Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Selcall
Idag når jag skulle stenge av bilen så kom jag litt snabbt bort i nyckelen og pløtsligt hadde jag nyckel i handen og bilen gikk fortsatt som normalt.....

Har ikke keyless system og prøvde igjen men har ikke klart å återskapa detta.

Noen som har vart med om detsamme

Selcall
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Selcall skrev:Idag når jag skulle stenge av bilen så kom jag litt snabbt bort i nyckelen og pløtsligt hadde jag nyckel i handen og bilen gikk fortsatt som normalt.....

Har ikke keyless system og prøvde igjen men har ikke klart å återskapa detta.

Noen som har vart med om detsamme

Selcall
Japp....
av Novis01
Selcall skrev:...Noen som har vart med om detsamme...
Även jag, flera gånger och med flera olika V70II
av RolfC
Det händer mig minst en gång i veckan. Jag har en V70, årsmodell 2009. Låset är bytt 4 ggr på garantin men det blir ingen skillnad. Jag har vant mig att bara trycka i den igen :) Nyckeln kan ramla ur när som helst, både under körning och precis vid start/stopp.

Tur att det är fler som har samma problem...

Jag provkörde en splitterny V60 (demo-bil) på bilföretaget i fredags. Döm om min förvåning när nyckeln ramlade ur på den också!
Användarvisningsbild
av torwald
Jag har aldrig varit med om att nykeln har trillat ut men jag har men jag har flera gånger tagit ur nyckeln under färd. Både v60 och xc60. Nyckeln behöver bara vara i när man startar, sedan kan man stoppa den i fickan :)

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]