Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Firestorm
Ska det behöva kosta nästan 3000kr att få bytat termostaten på V70-07????
Det är priset jag fick av Skånebil nyss som oxå menade att hela huset måste bytas då termostaten är ingjuten i huset!

Någon som har fått samma horribla pris eller det finns någon billigare lösning?
av Motörhead
Stämer nog rätt bra det, med jobb då. Termostarhuset med termostat och givare kostar ca 1100 kr. Tror dock du kan köpa lös termostat från Meca (obs ej mekonomen) som bla säljs via OK/Q8. Ska inte sitta ingjuten, dock är det en annorlunda fattning mot "normala" termostater.
Senast redigerad av 1 Motörhead, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
Stämmer bra det tyvärr.

På det andra forumet så var det nån som lyckades byta BARA termostaten. Minns dock ej hur han gjorde.
Användarvisningsbild
av iigloo
Skulle kosta 2-3K att byta på min S80 på Bilia. Kolla först om du verkligen måste innan. Inte som på tidigare volvo, då man köpte en termostat för 80kr och bytte själv :/
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du byter själv så spar du 1 900 kronor. :wink:

Det tar dock längre tid att byta än du tror.
Användarvisningsbild
av ActiveTobbe
Nu blev man ju lite fundersam, snackade med Bilia idag om termostat byte. Om det var termostaten som felar skulle det kosta 1000-1200kr totalt detta med kollen att det är just termostaten som är kass. Verkar ju som man ska räkna med mer imorgon då?. Min är en 2.4 170hk 07a.
Användarvisningsbild
av ActiveTobbe
Så då har man vart på Bilia, 2200-2300 bytt o klart skulle det gått på om de haft delen hemma och haft tid. Så antar den förste jag snacka med enbart pratade Termostathuset . Trots att jag frågade om priset var med del plus jobb glykol osv, så låter det för bra för att vara sant är de det :lol: .

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]