Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av greenbay
En bil med beige skinn har troligen inte gått som taxi.
Att skatten inte är betald kan ju bero på ekonomisk knipa, och då kan det vara bra att sälja bilen själv snabbt för att betala skulder...
/greenbay
av Linqid
Det är inte mycket som stämmer på den bilen. Någon Momentum är det definitivt inte då den saknar xenonljus samt alu-paneler interiört. Samtidigt är den nedlackad och har dimljus fram (vilket hör till Momentum). Utöver det har den svart växelspak (vilket aldrig gått att beställa om du har ljus ratt). I övrigt ger läderklädsel (dock ljus..), automat och integrerade barnstolar taxivibbar.

Ett extremt udda exemplar..
Användarvisningsbild
av ThomasT
Om man frågar en Volvo handlare, så kan inte de ta fram informationen om var den är såld osv..?

.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Bra fråga, regnumret är iallfall hgj406 , tror inte Bilia är direkt sugna på att hjälpa till med en affär utanför Bilia. Men man kan ju alltid höra med dom :roll:

Ja kombinationen av designen / tillbehören känns lite udda.. Kanske gick att beställa så på den tiden ??:-/
Användarvisningsbild
av FWH
rosenlorden skrev:Bra fråga, regnumret är iallfall hgj406 , tror inte Bilia är direkt sugna på att hjälpa till med en affär utanför Bilia. Men man kan ju alltid höra med dom :roll:

Ja kombinationen av designen / tillbehören känns lite udda.. Kanske gick att beställa så på den tiden ??:-/
Jag har ringt service verkstäder för att kolla upp om service bok stämplar är äkta eller inte, har aldrig varit ett problem. Inte provat just Bilia dock.

De brukar spara miltal vid service i systemet, så det är värt att kolla om man är tveksam på miltalet.
av PEETER
Kvd är inget att ha längre. Deras bilar är sämre än genomsnittet och det dom kallar listpris kan man bara skratta år . I snitt saltade priser mellan 10 till 30000 upp.ej seriöst.Och slutpriserna är till 90% högre än blocket.
Ps.Det gick att köpa bil där för 1-2 år sen för skapliga priser men ej längre.
Användarvisningsbild
av FWH
rosenlorden skrev:Ok, ska ringa och höra vart den är servad enligt serviceboken o kolla om man kan verifiera miltalen.
Hör om han kan scanna och mejla över sidorna.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Skickar ett sms, om han kan fota serviceboken så man ser när den är servad och var. Borde ju bara vara några stämplar om den enbart gått knappt 9k mil :roll:

Han hade kvitton och servicebok säger han (sms), fullservad på verdexa. Är det Bilia i Lund? Googlar man det kommer ju bilia.se upp först, sen kommer ju något om bilia seniorklubb upp!? Min skånekännedom är inte på topp direkt :lol:
av perhall
Man borde se på bilen - om man är van (jag tror att jag är det, har avslöjat några milfusk) - om den gått betydligt längre.

M+S och Lund låter skumt. Jag åker mycket taxi från Malmö till Lund och där har de berättat att de kör på M+S för att det är jobbigt att byta och det är ändå så lite snö på vintern.

Sturup en dag har många "udda" taxibilar och där är mörkblå/beige skinn inte alls ovanligt!

Någon momentum är det inte. Även om det går att köpa till andra grejer så har jag aldrig i Sverige sett någon som beställt en Kinetic/BAS + dimljus...

PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]