Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jinta1
jag har en volvo 850 se -95 2,5l 143 hp nån som kan hjälpa mig med problemet jag har den dör när man ska dra på.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Snabba dig att läsa ut felkoder innan du blir idiotförklarad! Hårda bud i detta forum men har man tur får man svar! Köp Haynes först och lär dig allt om bilen. Sen kan du kanske ställa din fråga...

Visst ja! Du måste söka i gamla trådar ju! Även om din fråga kanske visar nya rön så måste du leta gamla svar i gamla trådar... Kul va?
av PTV
jinta1 skrev:jag har en volvo 850 se -95 2,5l 143 hp nån som kan hjälpa mig med problemet jag har den dör när man ska dra på.
Hittade denna länken på Jag Rullar.Kanske en lösning på problemet ...
http://89.221.240.100/forum/viewtopic.p ... 3&start=20 :D
Senast redigerad av 1 PTV, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
ÄRRet skrev:Snabba dig att läsa ut felkoder innan du blir idiotförklarad! Hårda bud i detta forum men har man tur får man svar! Köp Haynes först och lär dig allt om bilen. Sen kan du kanske ställa din fråga...

Visst ja! Du måste söka i gamla trådar ju! Även om din fråga kanske visar nya rön så måste du leta gamla svar i gamla trådar... Kul va?
Kan du inte tipsa om att du ställer upp annars och svarar på alla trådar som handlar om samma sak om o om o om igen som redan avhandlats gång på gång? Det går säkert att fixa en sån plats här om du pratar med mod?
Sen kan du kanske dessutom ta hand om dom frågor som handlar om såna saker som står i bilens orginalhandbok och sånt som alla med en gnutta självbevarelsedrift löser alldeles utmärkt om man öppnar huven, helt utan förkunskaper och helt utan böcker.
Köpa en haynes eller motsvarande är ett utmärkt råd för övrigt, ingen dör av att slå upp en sida själv för att veta vad han/ hon pysslar med. :-)-)
Och du.. felkoder och så mycket fakta det går, det är ett måste om man ska kunna ge ett råd som är bättre än saidas efterträdares gissningar, bara frågeställaren är vid bilen och ingen annan. Gillar man inte att ange så mycket fakta det går inför en fråga så är det alltså samma odds att få rätt svar här som att få det via nåt medium i hemmets journal.
Ju mer fakta ju högre odds alltså. Och det oavsett vad du tycker om det förfarandet..

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]