Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av svartastreck
hallå

någon som vet om man kan köpa service programet + datakabel .

har inte råd o åka in till volvo varje gång min gamla volvo börjar strula.
Användarvisningsbild
av Ramon
Är det Volvo VADIS du syftar på? Om jag inte är helt ute och cyklar så kan man som privatperson inte köpa programmet. Det är utvecklat speciellt för verkstäder och dyl. Det finns även ett annat liknande program som heter "AutoData", detta progg behandlar inte bara Volvo utan en massa bilar f.r.o.m. ca mitten av 1900-talet och framåt. AutoData kan man antagligen köpa som privatperson, jag har i alla fall inte hittat något på deras hemsida som pekar emot detta. De finns tre versioner av programmet AutoData, den billigaste kostar £99 medan den dyraste kostar £425 + frakt osv. Från StorBritannien.

Hur kommer det då sig att många på forumet snackar om samt har VADIS?? Hur har de fått tag på programmet tänker du? Jo, det är så att det finns piratkopierade exemplar på nätet gratis som ju privatpersoner kan ladda hem, det samma gäller AutoData... Det bör dock påpekas att detta inte är lagligt :!:
av Anbo32
Hej,
Jag har hittat en sida, http://www.obd2.se, där det går att köpa datakabeln.

Tips på lämpligt program att avläsa datan ur bilden kan du också få från gänget där. (Gratisprogram eller Köpeprogram).

Programmet VADIS spelar i en annan division men här är ett steg.

/Anders

PS. Jag har inte köp kabeln ännu men kommer nog att göra det om ingen annan kan tipsa om annat ställe; billigare eller bygga själv.

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]