Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har ingen aning om det kommer eller ej, men den käns ju ganska uppskrämd som den är i orginalutförande! (om det är den i S60 vi pratar om)
av perhall
Tror inte det kommer någon. Inte ens rica lyckas plocka ut mer än 177 hk, som jämförelse får de ut 240 hk ur MY2010 V70 2,4d med 175 hk original... motorns uppbyggnad och karaktär är sådan att den inte kan trimmas så mycket tror jag...PH
av MagnusVäxjö
Tidigare var ju dessa på 2,4L men nya D3 är ju bantad till 2,0 med mindre turbo som följd (får man anta) och då minska klart potentialen till trimning. Men den drar ju mindre.
av Lazy
När jag kontaktade Polestar om detta så fick jag besked att det var inget aktuellt just nu, men att jag ska hålla koll på deras hemsida och att den kan komma till våren, så hopp finns. :D
av ZizzoZ
Finns ju boxar o chip o allt vad det nu heter som ger upp till 199hk på en D3 motor. Och 480 nm om jag inte minns fel.
av perhall
ZizzoZ skrev:Finns ju boxar o chip o allt vad det nu heter som ger upp till 199hk på en D3 motor. Och 480 nm om jag inte minns fel.
OK, var/av vem?
PH

Det är till EGR-ventilen. Har du känn[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstifte[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lys[…]

Trasig Renault Scenic

Här sitter en toppackning i stål. Vanl[…]