Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shift850
God dag.

Om din bil är utrustad med Volvo on Call, blir bilens felmeddelanden skickas till Volvos centrala via Volvo On Call systemet?

(Og de ringer bilägaren eller verksted?)

mvh.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hur menar du?
Om du krockar kan alarmcentralen se viss data ja. (tror knapast do gör en felkodsavläsnng, utan det är förutbestämd data som skickas)
av shift850
Jeg tenkte f.eks. hvis det er feil på ABS systemet, så det genereres en feilkode. Vil denne sendes til centralen?

Antar at det ikke gjør det, men det hadde vært bra. Eller enda bedre, som SMS til ett forhåndsvalgt nummer.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Det lär stå i infodisplayen att du ska uppsöka verkstad. Visst det vore trevligt att få ett sms om att nåt strular när frugan lånat bilen...
av shift850
philipsguy skrev:Det lär stå i infodisplayen att du ska uppsöka verkstad. Visst det vore trevligt att få ett sms om att nåt strular när frugan lånat bilen...
...Precis! :D

Men uansett synes jeg det alltid er bra å ha litt detaljert kjennskap til hva som hender om noe skulle komme opp i displayet.

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]