Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var till verkstaden idag, tanten som hade hant om ärendet var givetvis på möte, men han störde henne på övrevåningen och det handlade om en låskolv, antagligen gick den sönder när dem tog sig in i bilen, hur som helst, okej.... väl hemma kom ja på att ringa säljaren... han nämnde om låskolven och sådär, och gav preliminärt en leverans på tisdag nästa veckao m den inte hinner bli klar i veckan, detta tar ja givetvis med en nypa salt, med det menar jag att jag inte riktigt ställer in mig så jag slipper bli besviken, men väl så frågade jag honom om han kunde låna ut en lånebil åt mig tills ja fick mig, och det skulle gå jätte bra då jag är stort behov av en kombi, för att bli klar med babyrummet nångång, då möbler etc tar ganska stor plats, skulle få ha bilens tills min blev klar. rätt schysst ändå, och en fulltank vid leverans om det blir av på tisdag eller inte vet bara gudarna, men jag är lite offroad på den punkten, =) känner mig lite tillfredställd nu iaf, ska bli skoj o se vad det blir för en bil jag får låna imorgon :)
Den här historien är ju mer spännande än alla såp-operor tillsammans. Längtar redan till i morgon för att få läsa den spännande upplösningen. Skall det bli en lycklig jul i Gävle, är tanten på övervåningen i maskopi med Kia, kommer låskolven att överleva....
PaNi skrev:Den här historien är ju mer spännande än alla såp-operor tillsammans. Längtar redan till i morgon för att få läsa den spännande upplösningen. Skall det bli en lycklig jul i Gävle, är tanten på övervåningen i maskopi med Kia, kommer låskolven att överleva....
Vad är det för djävla kommentar? Tycker den var väl onödig.
Hade det varit jag som fick vänta på min bil för en låskolvs skull hade jag inte heller varit speciellt glad.
Klart som fan att Suomela vill ha sin bil och inte någon form av skadeglädje.
Det var verkligen inte illa menat och absolut ingen skadeglädje dolt i mitt inlägg. Ville bara säga att detta är en av de mest läsvärda och emotionellt engagerande trådarna på forumet, inte alls så torra och tekniska som de flesta andra. Jag hoppas innerligt att bilen blir klar innan jul och följer därför utvecklingen med stort intresse. Men visst, ni har en poäng i att det var onödigt att låta alla andra få veta det.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]