Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MW76
supersonic skrev:Det där var fint skrivet Variosboy, uppskattas!

Sen förstår jag inte varför man vill ha mer dieselljud, vissst femman låter väl lite annorlunda men då är 2.5 FT ljudmässigt roligare :D

Zizzoz, är det inte för designens skull, som du ursprungligen ville ha sportavgasssytem?
Mer dieselljud får man inte... det ljudet kommer framifrån. Där bak hörs ju bara avgasljudet och då skiljer väl inte så mycket.. jag menar det är 5 cyl som pumpar avgaser genom ett rör :roll:
av ZizzoZ
Det är ju inte för utseendets skull jag vill ha :) Jag har gärna kvar utblåsen under stötfångaren :) Lite mer avgas muller är det jag är ute efter =) Förstår att det kanske inte blir lika mkt efter en diesel men borde ju bli lite skillnad =)

edit: alltså under stötfångaren (inte synliga) :P
Senast redigerad av 1 ZizzoZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Trodde att buller och få mer ljud var något som 15 åriga mopedfantaster sysslar med för att väcka upp de stadsdelar där de härjar på nätterna.
Exakt, det är därför Porsche, Ferrari, Lamborgini, McLaren, Königsegg, Corvette osv går knäpptyst. Hade man hört avgas/motorljudet på dem kunde man ju trott att det var någon 15 åring som var ute och åkte :D :D :D

För övrigt låter en modern diesel med kat/partiklefilter/turbo och som varvar 5200 rpm inte så olikt en bensiare med sportavgas.
av Steff 99
Ja..jag vet hur en Porsche 911 låter, men det är varken en Diesel eller skåpbil.
Samtidigt skrev jag det med lite ironi, för just våra 15 åringar i grannskapet kan få en 4-5 hästarsmoppe att låta som en F1:a med enkla handgrepp.
Jag lovar att det är precis det man vill höra runt kl 01.00-02.00 en måndagnatt och helst så pågår det någon timma, men visst dom tycker det låter jätte häftigt, vi andra som bor i närheten kanske inte riktigt har samma uppfattning.
Användarvisningsbild
av Bosa
Å andra sidan så misstänker jag att TS inte kommer att ställa sig utanför dig Steff99 mitt i natten och tokvarva. :P :D

Måste säga att ljudet med Heicos system var helt klart trevligare än originalljudet. :)
av ZizzoZ
Bosa skrev:Å andra sidan så misstänker jag att TS inte kommer att ställa sig utanför dig Steff99 mitt i natten och tokvarva. :P :D

Måste säga att ljudet med Heicos system var helt klart trevligare än originalljudet. :)
Där sa/skrev du 2 saker som stämmer bra det :D

Sen så tror jag inte att en D3a med sportavgas.. låter som en trimmad moped :P
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tror att Steff99 blev triggad av det här med ljudet på samma sätt som jag blev triggad av det han skrev.

Det är väldigt lätt att det blir så när man skriver på forum, man ser ju inga nyanser liksom, utan saker blir gärna svart eller vitt! :wink:

Så TS, nu gör du såhär:
1. Skaffa sportsystem.
2. Stå inte å gasa utanför Steff99 på nätterna.
3. Kom förbi här så jag får höra hur det låter!
:D :D :D
av ZizzoZ
Variosboy skrev:Tror att Steff99 blev triggad av det här med ljudet på samma sätt som jag blev triggad av det han skrev.

Det är väldigt lätt att det blir så när man skriver på forum, man ser ju inga nyanser liksom, utan saker blir gärna svart eller vitt! :wink:

Så TS, nu gör du såhär:
1. Skaffa sportsystem.
2. Stå inte å gasa utanför Steff99 på nätterna.
3. Kom förbi här så jag får höra hur det låter!
:D :D :D
Haha ja jag får väl göra det =)
av Göranson
Nu vet ju inte jag om det låter annorlunda av R-design avgassystemet, men du kan få lyssna på min bil bara du hör av dig... jag jobbar i Hedemora.
Jag jobbar på en firma som sysslar med just dieselmotorer...
av Peterv70II
Hur blir det med ett sportsystem på en 2.4d ? någon som vet ? skillnad ? blir de nån ljud skillnad på att bara bli av med sista burken ? tilläggas är att jag har en v70 09a. Tacksam för svar!

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]