Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Tufft läge. Har du tidigare erfarenheter av förs.bolaget eller dom av dig?
Användarvisningsbild
av bernersjo
c70cab03 skrev:Det är ju antagligen även strul eftersom jag inte kan stå som ägare på bilarna jag håller på med, men ibland så äger jag dem, tills jag vet att nu är det dags för kronkalle att kolla min eknomi pga mina skulder och då skrivit den på sonen eller tjejen.

Låter som försäkrat intresse? Då riskerar man tyvärr nedsatt ersättning eller i värsta fall ingen alls...
Citerat från första google träffen: skrev: Försäkrat intresse innebär i skadeförsäkring en koppling mellan försäkrat objekt och objektets laglige ägare. En försäkring gäller för det intresse som består i att värdet av en försäkrad egendom inte minskar eller går förlorat.

Den försäkrade egendomen vid skadeförsäkring skall ha rätt försäkringstagare, nämligen ägaren. Försäkringsbolaget kan göra en utredning vid ett skadeärende för att reda ut om principen om försäkrat intresse följts. Om principen har frångåtts kan försäkringsbolaget sätta ned eller helt neka ersättning.

Inget som är unikt Salus Ansvar utan gäller för alla bolag.. Men lycka till!
av c70cab03
bernersjo skrev:
c70cab03 skrev:Det är ju antagligen även strul eftersom jag inte kan stå som ägare på bilarna jag håller på med, men ibland så äger jag dem, tills jag vet att nu är det dags för kronkalle att kolla min eknomi pga mina skulder och då skrivit den på sonen eller tjejen.
Låter som försäkrat intresse? Då riskerar man tyvärr nedsatt ersättning eller i värsta fall ingen alls...
salusansvar
Senast redigerad av 1 c70cab03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bernersjo
Förstår att det inte var i syftet att få en lägre premie som annars är den vanligaste orsaken, men never the less, försäkrat intresse oavsett... Det är ju inte försäkringstagarens bil, thats it! Men lycka till med överklagandet!
av c70cab03
bernersjo skrev:Förstår att det inte var i syftet att få en lägre premie som annars är den vanligaste orsaken, men never the less, försäkrat intresse oavsett... Det är ju inte försäkringstagarens bil, thats it! Men lycka till med överklagandet!

sista halvåret har ju jag stått på bilen. Då är det väl ändå min bil?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
c70cab03 skrev:Men vad menar folk, att inga bilar med immoblizer stjäls?? Någonsin? Utan nyckel?

Nu kan jag en hel del om bilar, men just hur man kapar en bil med immobilizer, det är jag inte insatt i, och hur alla instrument är gifta med varandra, men det är ändå ej troligt i mitt fall, för den har nog rullats bort...
Försäkringsbolaget lutar sig mot en gammal dom som slog fast att bilar med immo är omöjliga att stjäla. Och allt sedan dess så har det blivit knepigare at få ut ersättning eftersom bilar ska vara omöjliga att stjäla. Så ditt fall är långt från unikt.
Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]

Halvljus

Mät matningsspänningen med en multimeter[…]