Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mikebike skrev:
CarMan skrev:S60 är ju som många redan vet byggd på samma platta som S80/V70ii Mondeo/Smax.
Är det inte samma platta som XC60?
Där finns gott om plats under bagagegolvet, trots reservhjul....
Der är samma typ av konstruktion (inte samma platta rakt av)
CarMan skrev:Det ingår hyrbil i volvo assistans !!!

Du blir alltså inte bergad till närmsta gummiverksta & avsläppt där klockan 23:00 en lördag.
Det var ju det jag skrev..... det jag refererade till att det tar en evighet att få tag i en hyrbil mitt i natten.
VolvoB20 skrev:[Assistance bogserar inte hem dig, de drar dig till närmsta verkstad som kan ligga åt andra hållet. Dumpar dig där så får du fixa annat sätt att komma hem (hyrbil på en söndagkväll ?:-/ ), Sen får du åka de 15-20 milen till verkstaden och hämta din bil när de fixat den nästa dag.
Totalt förlorade man 15-20 timmar på att man var så djävla dum i huvudet att man inte hade reservhjul med sig. (Ska inte upprepas)

Men jag lägger ned i tråden nu, jag har insett att jag är ensam i världen att tycka det är bra att ha reservdäck.......... och finns ingen efterfrågan så kommer det så klart inte att finnas i framtiden.
Varför ska vi anta att det tar en evghet för en bergningdil att komma o hämta blien, o sen skjusa dig til en plats dör dom tillhanda håler en hyrbil (& varför ska det ta längre tid för personalen att ge dig en hyrbil på natten, är det mer kö då?)
CarMan skrev:Varför ska vi anta att det tar en evghet för en bergningdil att komma o hämta blien, o sen skjusa dig til en plats dör dom tillhanda håler en hyrbil (& varför ska det ta längre tid för personalen att ge dig en hyrbil på natten, är det mer kö då?)
Men CarMan. Du måste läsa vad VolvoB20 skriver. Han vill inte ha någon hyrbil, han vill köra hem. Han har varit med om att bli bärgad åt fel håll och bli tvungen att åka lång väg nästa dag för att hämta bilen. Hade han haft ett nödhjul hade han kunnat köra hem och få punkan lagad på verkstad nära hemmet. Men Volvo B20, du är inte ensammen, men vi får väl inse eftersom intresset för reserv är så litet så får vi lösa vår önskan om reservhjul på annat sätt.
CarMan skrev:Varför ska vi anta att det tar en evghet för en bergningdil att komma o hämta blien, o sen skjusa dig til en plats dör dom tillhanda håler en hyrbil (& varför ska det ta längre tid för personalen att ge dig en hyrbil på natten, är det mer kö då?)
Kö, du är bra roligt du......

Du behöver inte anta något överhuvudtaget, du bor i stockholm antar jag och har aldrig lämnat stan och allt är öppet 24/7 hos Hertz. Avis osv.....

Välkommen ut i verkligheten utanför tullarna där Hertz och Avis har öppet Mån-Fre 0700 - 1700, Vill du ha en bil i helgen får du förbeställa och hämta nyckeln redan innan de stänger på fredagskvällen. Och står du i Småland/Kronoberg så skickar de en bärgningsbil från Kalmar när den blir ledig. det tog några timmar.
Statoil har ju dygnetruntöppet med det ligger ju inte så tätt när närmsta är 10 mil bort.

Du borde kanske ta en resa i Sverige och se hur det är ute i landet, (de borde nog designers på volvo som plockade ort reserven också göra)

Hmmm, jag antar att det ta en stund att få fram bärgare och hyrbilar om man står ute i skogen i Norrland också en söndagskväll....
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Jag bor i en liten komun, o här har inte alla hyrbils ställen dygnet runt öppet, men minst ett har vilket räcker bra!
Lik förbaskat tycker jag att att istället för att slänga på reserven på 5 minuter och köra hem så ska det väntas i timmar på bärgning, letas hyrbilar, hämtas bilar och återlämnas hyrbilar så det tar 15 timmar istället för 5 minuter.

Är det så svårt att förstå att det är omöjligt att se det som en förbättring.

Det ena behöver väl inte ta ut det andra.... man kan väl för bövelen ha reservhjul OCH ha assistance på samma gång.

Om man nu inte vill/kan byta själv så kan ju assistance byta åt en så kan man köra hem sen och slippa krångla med hyrbilar.......
Att alla inte tycker samma är ingen nyhet. Vissa gillar plåtfälgar, andra inte. Vissa tycker att reservhjulets vara eller icke vara är helt avgörande i ett köp, andra vill inte ha reservjul alls.

MEN, som jag har skrivit innan. Får det inte plats så får det inte plats....

Då får man välja ett annat märke, som blir väldigt svårt, eftersom nästan alla har valt att skrota reservhjulet.
Jag vill ha en komplett bil på släp vart vag än åker så att jag bara kan hoppa in i den och fortsätta min färd om jag får problem. Men jag har insett att den ideala avvägnigen mellan kostnad och extra värde ligger vid punkaspray för mig.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]