Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Cox
Finns bara en som är värd pengarna Calix visst kostar lite mera än en billig biltema, men jag köpte min för 20 år sedan fungerar fortfarande klockrent varmt o gott i bilen. Slå ut kostnaden på den fördela det på 20 år så är det inte dyrt. Min flickvän snålade förra året köpte en biltema fungerade den i år svar NEJ ....

//Cox
av *pettson*
Cox skrev:Finns bara en som är värd pengarna Calix visst kostar lite mera än en billig biltema, men jag köpte min för 20 år sedan fungerar fortfarande klockrent varmt o gott i bilen. Slå ut kostnaden på den fördela det på 20 år så är det inte dyrt. Min flickvän snålade förra året köpte en biltema fungerade den i år svar NEJ ....

//Cox
Bara ett tips en 20år gammal calix har inget med dagens produkt att göra, allt har blivit billigare och har kortare livslängd.. Förr var bacho ett verktygsmärke som var enastående.. idag är det endast priset som är enastående.
av Cox
*pettson* skrev:
Cox skrev:Finns bara en som är värd pengarna Calix visst kostar lite mera än en billig biltema, men jag köpte min för 20 år sedan fungerar fortfarande klockrent varmt o gott i bilen. Slå ut kostnaden på den fördela det på 20 år så är det inte dyrt. Min flickvän snålade förra året köpte en biltema fungerade den i år svar NEJ ....

//Cox
Bara ett tips en 20år gammal calix har inget med dagens produkt att göra, allt har blivit billigare och har kortare livslängd.. Förr var bacho ett verktygsmärke som var enastående.. idag är det endast priset som är enastående.
Kan tyvärr inte hålla med dig i detta, då jag har flera polare som har den nyare varianten av Calix som är ett par år på nacken. Dom är helnöjda med dessa och har inte krånglat eller pajjat. skall vara slimvarianterna som är kassa i sådana fall dom vet jag inget om alls. Denna kan jag rekommendera http://www.carfix.gs2.com/calix.html
Trist att denna inte säljs längre CALIX KUPEVÄRMARE KK2000A men jag kan förstå varför den pajjar nästan aldrig
i stort sett outslitlig
Användarvisningsbild
av isak
har en defa liten mod på 1 100 W fungerat klanderfritt i 3 säsonger.
personligen håller jag DEFAs produkter snäppet över calix! med risk att svära i kyrkan kommer säkert att såra en del volvoägare! de har inte alltid de bästa produkterna till extrapris framme på disken för att locka till impulsköp?
Isak
Den Cox länkarde till har jag i v70:n, hade den tidigare i s40:n och hör och häpna, även i Mazdan! Den har aldrig strulat utan gjort sitt jobb! Dock tycker jag 700 är lite mycket men vi får se vad det blir! Såg att jula har en Defa också för 399 men den är nog liten för en 745:a!
Användarvisningsbild
av Tomas88

//Cox
Var det en Modernum (som biltema säljer nu) som din flickvän köpte?
av Cox
Tomas88 skrev:

//Cox
Var det en Modernum (som biltema säljer nu) som din flickvän köpte?
Nej det var något annat märke kommer inte ihåg vad den värmaren hette faktiskt, svart liten sak dock inte en Modernum dom tror jag håller betydligt bättre än den plastlådan som hon köpte :D skulle faktiskt förvåna mig om den finns kvar i sortimentet. Jag visste inte att biltema börjat sälja Modernum. Den värmaren ligger numera hos återvinningen och en Calix är inköpt :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20

//Cox
Vi har en 25 år gammal Calix i plåt som går perefekt än idag, tyvärr kan man inte köpa dem längre.

Jag har kört slut på flera stycken moderna calix och defa värmare, de nya är inte som de gamla.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]