Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Tjena!

Har kollat runt lite men hittar inte så mycket.. Heico verkar ha ett men då med 2 utblås. Tänkte kolla om det är någon som vet någon mer återförsäljare som har? Gärna i sverige :P

Sen tänkte jag kolla, är avgassystemen lika på alla v70 som är fwd? eller är det olika till alla olika motorer? från kat o bakåt pratar jag om nu :)

Tacksam för svar!

// ZizzoZ
av viktore
ZizzoZ skrev:har redan kollat där. Det finns bara till D5 AWD och T6(bakre ljuddämpare)
Lättar du på lädret så bygger dom ett anpassat avgas till dig på plats.
av perhall
Min spontana reaktion är att det är helt fel att sätta sportavgas på en diesel. Särskilt på en som inte är dubbelpipig från början. Men kanske jag har fel. Finns något klipp där man kan höra kombon diesel+sportavgas?/PH
Användarvisningsbild
av Honke
perhall skrev:Min spontana reaktion är att det är helt fel att sätta sportavgas på en diesel. Särskilt på en som inte är dubbelpipig från början. Men kanske jag har fel. Finns något klipp där man kan höra kombon diesel+sportavgas?/PH
Jag tycker nog att ett avgassystem med utblås på varje sida främst hör hemma på bilar med V motor :!:
Användarvisningsbild
av Variosboy
perhall skrev:Min spontana reaktion är att det är helt fel att sätta sportavgas på en diesel. Särskilt på en som inte är dubbelpipig från början. Men kanske jag har fel. Finns något klipp där man kan höra kombon diesel+sportavgas?/PH
Hörde en D5 med sportsystem förra sommaren, en V70N D5 var det, typ 06-07 nåt sånt. Lät väldigt dovt å gött. Ganska smakfullt byggt var det,.. Liiite mer ljud än orginal, men tillräckligt mycket för att få det där goa ljudet som man (i alla fall jag) gillar.
av ZizzoZ
Variosboy skrev:Hörde en D5 med sportsystem förra sommaren, en V70N D5 var det, typ 06-07 nåt sånt. Lät väldigt dovt å gött. Ganska smakfullt byggt var det,.. Liiite mer ljud än orginal, men tillräckligt mycket för att få det där goa ljudet som man (i alla fall jag) gillar.
Det är typ det ljudet som jag vill ha :)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]