- tor 16 dec 2010, 18:25
Jag har problem med vindrutetorkarn, när de är på så kommer det ett knackande ljud och det går trögt. Någon som vet vad felet kan vara?
Moderator: Moderatorer
NickeGubben skrev:Om axlarna kärvar så brukar jag borra genom axelhuset.Var borrar du? Inne i bilen, under instrumentpanelen? Bra idé då detta är ett vanligt fel.
Då man kommer in på axeln tar det stopp, blir en liten grop i axeln.
Fyll olja eller spray i hålet o kör, oljan som ryms i gropen i axeln blöter upp.
jag brukar skruva in en smörjnippel utan kula och stoppa på en slang som jag fyller med olja.
När det går lätt, skruva in en nippel med kula, tryck ett pump med sprutan och måla svart.
P1800 skrev:Jag tar av torkararmen, tar bort gummit och borrar genom axelhust tills det tar stopp i axeln.NickeGubben skrev:Om axlarna kärvar så brukar jag borra genom axelhuset.Var borrar du? Inne i bilen, under instrumentpanelen? Bra idé då detta är ett vanligt fel.
Då man kommer in på axeln tar det stopp, blir en liten grop i axeln.
Fyll olja eller spray i hålet o kör, oljan som ryms i gropen i axeln blöter upp.
jag brukar skruva in en smörjnippel utan kula och stoppa på en slang som jag fyller med olja.
När det går lätt, skruva in en nippel med kula, tryck ett pump med sprutan och måla svart.