Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är det ju "bara" simpel taklucka i V70 och ingen panoramalucka, men kommer snart få min nya och där valde jag taklucka, ska bli spännande och se hur det känns. Men tror jag kommer tycka det var värt priset ju längre tiden går.
av perhall
BMW har haft väldigt mycket problem med sina panoramaluckor på både 3- o 5-serien (e91 e61). Vindbrus, trasiga jalusier, läckage etc. Jag tror ju att en panoramalucka är en större problemkälla än en vanlig taklucka.
Konstigt nog har Volvo inte valt panoramatak till V60, det har ju annars t o m Superb nu.
Men till frågan: jag skulle ha valt panoramaglastak. Det ger ju en del cabkänsla sommarkvällar etc. Skönt många vår- och sommardagar när man kör i stan. Men precis som mycket annat (en del gillar alcantara o 20 tum) en smaksak. Ljuset i kupén tycker jag oftast inte spelar någon roll, jag brukar ha mitt jalusi stängt (ger lite lägre ljud på motorväg) utom när jag är på hussightseing:)/PH
Användarvisningsbild
av epostaren
Har just nu en Peugeot 407 SW med panoramaglastak, som tyvärr var standard. Har använt det 5 ggr på 5 år. Skulle aldrig välja en ny bil med detta igen. Helt onödigt och om det börjar krångla efter några år, vad kostar det att reparera när man inte har någon garanti kvar. Tack o lov finns inte detta på min nybeställda V70 2,5FT.
Användarvisningsbild
av petkas
nu har jag bestämd mig,det blir ingen panoramaglastak,om jag väljer nån extra grej till så får det blir FOUR-C,kommer att bestämma mig inom kort. ??:-/,på måndag tar jag kontakt med försäljaren o frågar hur mycket rabatt han/volvo kan ge mig.
av Sharkbait
petkas skrev:nu har jag bestämd mig,det blir ingen panoramaglastak,om jag väljer nån extra grej till så får det blir FOUR-C,kommer att bestämma mig inom kort. ??:-/,på måndag tar jag kontakt med försäljaren o frågar hur mycket rabatt han/volvo kan ge mig.

Ta hellre 4-C än panorama!

Mvh
av Amli
Jag har panorama tak på min nya bil och jag gillar det skarpt. Jag ser inget negativt med det alls.

Men hade jag valt mellan Four-C och Panorama tak hade jag valt Four-C.
Användarvisningsbild
av petkas
beställde four-c i efterhand,tyckte själv också att det var smartare val än panoramalucka,så här ser det ut på "pappret".

-Volvo xc60 D3 AWD summum
-Automat AWTF-80awd
-Savile grå met.492
-Four-c
-Herrgårdsvagnspkt 2 XC60
-Teknik-pkt med RTI premium sound multimedia 7 XC60
-Driver support pkt Xc60
-Park.hjälp fram/bak
-Park. assist camera
-Nyckelav.kr-kudde
-Hastighetsberoende servo
-Glasögonhållare förar sida