Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kalhygge
Hrrmmm - det blev en miss, jag glömde beställa nivåreglering.. pinsamt men sant..
Tycker XC70n känns mjuk i baken redan vid ett litet lass i kofferten, jämfört med min gamla xc90 som har nivåreglering..

Så, går det att eftermontera, och hur mkt kan det kosta?
Användarvisningsbild
av CarMan
går inte att efter montera
av Tarsiger
Fjädrarna är av mjukare typ till nivåreglerande stötdämpare. Intressant spörsmål, jag funderar på byte till XC70 och tänkte att då behövs inte längre nivåreglering (som jag f n har) eftersom xenon-strålkastarna ställer in sig själva automatiskt. Att tung last eller högt "kultryck" (eg. kulkraft) får bilen lite baksänkt är kanske inte så farligt bara man slipper krångla med ljusinställningen. Men kör man ofta med tunga saker baktill så kan det för vägegenskaperna vara värt att ha nivåreglering. Dock kostar då stötdämparbyten bak mycket mer.
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns inget färdigt kitt att löppa, men det är möjligt att det går att göra (men är inte säker på om det kan bli fel på annan elektronik?)
Om du gör det så måste ialla fall många deler i bakvagnen bytas, inte bara stötdämpare & fjädrar!
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Fick svaret redan 08 när jag beställde min V70 att ska man ha nivå måste man ta det direkt gick inte efter montera eller jo det gick trodde DOM men skulle då kosta runt 30000:- för måste byta så mycket.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev: (men är inte säker på om det kan bli fel på annan elektronik?)
Är det tex nivåregleringssensorer på bakaxelns till xenon du tänker på......
Användarvisningsbild
av CarMan
ja baland annat såna saker som kan strula.
kan ju även vara annan mjukvara til antisladd o sånt som är svårt att ha koll på.

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]