Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
jag gjorde så att jag åkte till biltema och köpte den billigaste värmepistolen som fanns.. och åkte hem och började, fick bort allt! och fick blåsor på tummen som jag skrubbade med hehe :P
och sedan vaxade hela bilen...
blev jätte bra! tack för hjälpen!
av volvo944gl
ja det kan man.. om det inte var sommar och 25+ ute :
P
Användarvisningsbild
av opA
volvo944gl skrev:jag gjorde så att jag åkte till biltema och köpte den billigaste värmepistolen som fanns.. och åkte hem och började, fick bort allt! och fick blåsor på tummen som jag skrubbade med hehe :P
och sedan vaxade hela bilen...
blev jätte bra! tack för hjälpen!
Gjorde jag med.. slutade med att jag bubblade upp lacken på bagageluckhandtagslisten ( puh ) .. var antagligen mitt fel men då de inte lossade först höll jag väl någon sekund längre och då kom de bubblor.

Slutade med att jag fick köpa ny list och när bilen ändå skulle in på polering så polerades limresterna bort när de dekalerna var borta =)
av volvo944gl
då höll du nog för länge... man skall bara värma lite lätt :P
Användarvisningsbild
av opA
volvo944gl skrev:då höll du nog för länge... man skall bara värma lite lätt :P
Jag började bara lite lätt.. men klistret satt som bomben.. var mer rädd att repa lacken när man stod där med fingrar och små plastbitar så värmde lite mer och de gick som de gick :P
Användarvisningsbild
av Sevenfold
thinner som du får låta suga in i limmet en stund, sen e det bara att torka bort,
Användarvisningsbild
av Funk
Sevenfold skrev:thinner som du får låta suga in i limmet en stund, sen e det bara att torka bort,
Fast thinner löser även de flesta lackeringar så det bör man nog undvika...

/Thomas

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!