Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iksiow
Säljaren ringde mig idag, bilen kommer till dom på måndag 13/12, men sen är det ju lite eftermontering och lackkonservering, så den 21/12 får jag den. Innan jul iaf :D
av sandberg
Fuck fuck fuck. Nu verkar bilen vara försenad till 30/12.... Verkar som att problem med dieselfemmorna orsakar problem med andra bilar också.
av lobbysleeper
wohoo!
Idag kom bilen till min ÅF. Nu ska den bara krypa igenom leveransverkstaden som är fullbokade redan som det är, typiskt, men men, före jul ska den vara i min ägo i alla fall :D
av sandberg80
Ibland förstår jag inte det här. Min bil byggdes samma dag som din, men min fick leveransen framflyttad. Vad håller de på med på fabriken egentligen?
av lobbysleeper
sandberg80 skrev:Ibland förstår jag inte det här. Min bil byggdes samma dag som din, men min fick leveransen framflyttad. Vad håller de på med på fabriken egentligen?
Ja säg det den som vet, verkar vara lite lotteri hela grejen med en bils födelse från orderläggandet till leverans...
Har väntat 14 veckor nu sedan beställning, landar väl på närmare 15 veckor i slutändan skulle jag tro (och hoppas).
av sandberg80
Pust, det gör mig ännu mer trött. Fan min bil byggdes ju före din bil! Nu blir jag som ett barn. :-(O) :-(O) :-(O)
Användarvisningsbild
av Guru
sandberg80 skrev:Ibland förstår jag inte det här. Min bil byggdes samma dag som din, men min fick leveransen framflyttad. Vad håller de på med på fabriken egentligen?
Ge mig regnr eller VIN, skicka PM om du inte vill skylta med det på forumet, så kan jag kolla när/var/hur bilen byggts och när den lämnade Torslanda.

Gäller er andra också för den delen.
av lobbysleeper
hakkan21 skrev:Äntligen. Beställde 4-sept och på fredag 14,00 hämtar jag racern.
Hämtar också på fredag eftermiddag om allt går enligt plan :)
av JMH
Jag hoppas att få hämta bilen på lördag :D Första fabriksnya bilen för min del, det ska bli oerhört roligt. Det blir ju inte sämre av alla lovord från de som redan hämtat ut sina bilar!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]