Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Aj.. det är inte så att du kan ta och lacka innomhus. typ något sovrum eller liknande?
Vissa brukar ju lacka i vardagsrummet :)
Bara ta och skrota massa tidningar, maskera upp dom efter golvet, pang dit med sakerna och sedan lackar jag dom. Stänger in till vardagsrummet och öppnar fönstret i rummet bredvid för att få god ventilation. :)

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=62349 - Min projekt tråd :)
Användarvisningsbild
av Team240
Förutom alla smådelar, ska även bilen lackas under ;) Ja ni läste rätt! Det blir alltså ingen underresmassa eller annan skit. Lite osmidigt med en bil i vardagsrummet då
Färgen är en 2-kom epoxy primer, 2-komp polyrutan färg och en 2-komp klarlack som ska lackas med spruta. Det är alltså betydligt giftigare gaser än det som är på burk och billacker.
Nä jag väntar nog på lite mildare väder
jag tänkte lite mer på dom smådelarna. hehe. men det finns inget annat du kan göra då? typ framvagn?
Användarvisningsbild
av Team240
Nä allt kommer att lackas i garaget ;)

Det finns massor jag kan göra. Av praktiska själ har jag dock valt att vänta, har knappt något utrymme kvar i garaget, vill inte ha allt för mycket påbörjat.

Detta kan göras:
Ljuddämparna - svetsa ny plåt
Drivaxlarna - Av med gummidamaskerna, kolla skick, bort med rost
Underredet - skrapa sista massa, slipa plåtrent
Domkraftsfästena - kapa bort och ersätta med ny plåt
Axelklump - demontera?
Broms-ok - Av med luftnipplar och gamla tätningsringar, maskera inför blästring
Växellåda - Byta koppling
Motor - Byta bakre packbox på vevlager
Dörrsidor - Byta fejkläder
Belysning - Nya lampor för all innerbelysning
Avrosta - Bakre hjulnav x2
Bromssköldar - Anpassa bakre bromssköldar
Användarvisningsbild
av Team240
Kom till garaget idag. Det visade sig vara -5 grader inne! Jag måste råkat slå av elementet eftersom det var avstängt. Just nu är det -17 ute, huvva för kalla vintrar. Vill inget annat än komma igång igen med projektet igen!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]