Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Läste här någonstans i förbifarten att någon funderade på montera ett extra 12V-uttag bakom stereon fram i en V70II. Är det någon som gjort det och i så fall vad fick ni betala? Bild?

Jag kontaktade själv idag min Volvo-verkstad för att fråga om de kunde montera och vad det skulle kosta då den ändå är återkallad och ska in för byte av bränslerör. Svaret var att de aldrig gjort något sånt och därför inte kunde ge ett pris på rak arm. Han skulle återkomma, men trodde inte det skulle gå under 1500 kr. Kan det verkligen bli så dyrt?
mange69 skrev:Läste här någonstans i förbifarten att någon funderade på montera ett extra 12V-uttag bakom stereon fram i en V70II. Är det någon som gjort det och i så fall vad fick ni betala? Bild?

Jag kontaktade själv idag min Volvo-verkstad för att fråga om de kunde montera och vad det skulle kosta då den ändå är återkallad och ska in för byte av bränslerör. Svaret var att de aldrig gjort något sånt och därför inte kunde ge ett pris på rak arm. Han skulle återkomma, men trodde inte det skulle gå under 1500 kr. Kan det verkligen bli så dyrt?
har beställt det till min nya, 800kr monterat och klart hos braBil.
(har inte fått den ännu, så jag vet inte hur bra det blir, men visade en bild för dem och det var inga problem, bakom stereon alltså vid det oanvändbara "facket".)
Nästa vecka hämtar jag ut bilen (förhoppningsvis)

bifogar bild jag hittade här på forumet som referens till monteringen, denna är dock från en V50;
Bild
Tysta sommardäck V90

Har fram till nu kört en V90 T6 -2021 med 245[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]