- tis 14 dec 2010, 11:14
Cox skrev:Tackar för länkarna och infon, har dock en fråga kontakten passar den alla OBII är det standard på alla bilar ?Ja, OBD2 är standard på alla bilar (sedan 1996 har jag för mig att det är). Kontakten är likadan för i princip alla bilar oavsett fabrikat så du behöver inte beställa något unikt för en "volvobil". Däremot beror det på läsaren vilken och hur mycket ino du kan få ut ur bilen. Garmin hävdar att denna klarar upp till 24 parametrar (för att visa i realtidsdisplayen du ser i bilden ovan) samt 4.000 felkoder. Jag hittar ca 12 paramerar i min V70 2,5FT MY10. Felkoderna har jag inte kunnat kolla då jag inte haft några ännu :)
Eller kan man ange i beställningen att man har en Volvo o det blir rätt ?
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson