Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nu är det iofs en annan motor (så det behöver ni inte påpeka) men min D3a tog mig 4 veckor från beställning till leverans. Då va det flera tillval och jag ändrade beställningen 2 ggr (även 1 gång efter sista ändringsdatum).
ZizzoZ skrev:nu är det iofs en annan motor (så det behöver ni inte påpeka) men min D3a tog mig 4 veckor från beställning till leverans.
Det var verkligen kanonsnabbt :)

Fick precis veta att mina beställda dubbdäck inte hinner fram i tid, så det blir väl några dagars extra väntan, tyvärr. Ja, sånt är livet, men den som väntar på något gott...

Man tror väl inte at man har en ny bil, förrän man kör iväg med den första gången. Bara lite svårt att tåla sig, när man vet att det snart är leverans.
Om inget krånglar nu, så hämtar jag min nya V70 2,5FT imorgon tisdag kl 14.30
45 dagars leveranstid. Synd att det är så halt, så att man inte kan prova vad den går för. Undrar om man kan sova inatt, det är ju som att vänta på jultomten när man var liten, fast den här julklappen är ju lite större än dom man fick då :mrgreen:
Min förra Volvo kom efter 3 veckor. Och den var definitivt specialspecad (T5 utan sportstolar, extremt ovanligt). Volvo är ofta grymt snabba! Man blir dock lite orolig att de har för lite att göra! /PH
Enligt BilSweden, så går bilförsäljningen upp:
Nyregistreringar under november 2010 Under november registrerades enligt BIL Sweden 26 752 nya personbilar vilket är en ökning med 32,9% jämfört med samma månad förra året, då 20 126 personbilar registrerades. Hittills under året perioden januari till och med november har 259 914 personbilar registrerats vilket är 34,0% fler än motsvarande period förra året, då 194 040 personbilar registrerades.

Tätplatsen bland personbilsregistreringarna hittills i år intogs av: Volvo V70II med 20 925 registreringar (förra året 18 560)

Så det verkar som dom har att göra på Volvo-fabriken :)
epostaren skrev:Enligt BilSweden, så går bilförsäljningen upp:
Nyregistreringar under november 2010 Under november registrerades enligt BIL Sweden 26 752 nya personbilar vilket är en ökning med 32,9% jämfört med samma månad förra året, då 20 126 personbilar registrerades. Hittills under året perioden januari till och med november har 259 914 personbilar registrerats vilket är 34,0% fler än motsvarande period förra året, då 194 040 personbilar registrerades.

Tätplatsen bland personbilsregistreringarna hittills i år intogs av: Volvo V70II med 20 925 registreringar (förra året 18 560)

Så det verkar som dom har att göra på Volvo-fabriken :)
Men de ligger nog under 20% marknadsandel... brukade ligga över.../PH
Äntligen, pärlan är hemma efter en (nåja) lång väntan. Vilken underbar motor tillsammans med den mycket fina 6-växlade manuella växellådan. Nokian Hakkapeliitta 7, dubbdäck är inte helt fel - bilen går som på räls. Min bästa hjulklapp någonsin...

Nu vill jag bara ut och (D) hela natten...

...
epostaren skrev:Äntligen, pärlan är hemma efter en (nåja) lång väntan. Vilken underbar motor tillsammans med den mycket fina 6-växlade manuella växellådan. Nokian Hakkapeliitta 7, dubbdäck är inte helt fel - bilen går som på räls. Min bästa hjulklapp någonsin...

Nu vill jag bara ut och (D) hela natten...

...
Grattis till bilen. Har du inga bilder att lägga upp?
Hej o tack för grattis. Det var lite för mörkt för att fota idag, men återkommer med fotografier lite senare. Nu förstår jag varför alla som har köpt en V70 med 2,5FT-motorn är så nöjda. Den är bara så fantastiskt skön att köra...
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]