taxi skrev:Hej! Ska ge mig på drivknutsbyte för första gången!Ja det kan man göra.
Enda frågetecknet så här långt är: kan jag ta lossa bärarmen vid subframe istället för under styrknoge som Haynes säger?
Tack på förhand!
Moderator: Moderatorer
taxi skrev:Hej! Ska ge mig på drivknutsbyte för första gången!Ja det kan man göra.
Enda frågetecknet så här långt är: kan jag ta lossa bärarmen vid subframe istället för under styrknoge som Haynes säger?
Tack på förhand!
taxi skrev:Tack! Men glömde det väsentliga förstås, låter det vettigt att lossa vid subframe istället?Nej det är absolut merjobb egentligen.. Men är sista utvägen om bulten igenom spindeln är ihoprostad och man inte har utrustning.
taxi skrev:Tack igen! :DStäll en pallbock under länkarmen när du monterat den. Ställ bocken så långt ut du kan utan att du riskerar att den flyttar på sej. Släpp ned bilen. Nu balanserar bilen på länkarmen och 3 hjul. Dra åt länkarmen i detta läget. OBS se till så höjden är justerad så som att det ungefär motsvarar att hjulet sitter på.
Då går vi vidare på detta förfarande då jag har dålig OCH liten erfarenhet av kulleder; det står inget i Haynes om att skruva åt sista momenten under belastning, alltså att bärarmen ska stå rakt horisontellt ut från subframe. Ändå har jag läst om detta här nånstans?
Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]