Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Färna
Har haft bilen i knappt 6 dagar, köpte den på en bilfirma och när vi provkörde den där så funkade inte torkararmen bak och dem lovade att fixa det.. Och det gjorde dem och den funkade! Det som funkade när vi provkörde den (spolaren bak) har nu slutat funka!:( Och det känns ju så där!:(

Har provat att göra rent i spolarhålet med en liten nål, men det hjälpte inte!

Vad kan man göra?

Tacksam för svar!:)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Förmodar att du kollat att spolarvätska finns. Prova att köra spolningen lite längre, håll in kontakten, om då till slut spolarvätska kommer så är det troligen backventilen som brukar vara åtkomlig bakom någon lucka eller panel i bagageutrymmet, troligen på höger sida.

Mvh GK
av Färna
gnestakalle skrev:Förmodar att du kollat att spolarvätska finns. Prova att köra spolningen lite längre, håll in kontakten, om då till slut spolarvätska kommer så är det troligen backventilen som brukar vara åtkomlig bakom någon lucka eller panel i bagageutrymmet, troligen på höger sida.

Mvh GK

Är det en egen behållare till bakrutan? För det kommer spolarvätska fram, och antar att dem fyllt på det på firman för den var slut när vi var ner.. :)

Får kolla upp det.. :)
av llesrof
Färna skrev:
gnestakalle skrev:Förmodar att du kollat att spolarvätska finns. Prova att köra spolningen lite längre, håll in kontakten, om då till slut spolarvätska kommer så är det troligen backventilen som brukar vara åtkomlig bakom någon lucka eller panel i bagageutrymmet, troligen på höger sida.

Mvh GK

Är det en egen behållare till bakrutan? För det kommer spolarvätska fram, och antar att dem fyllt på det på firman för den var slut när vi var ner.. :)

Vad är det för bilmodell? Om det är en V70 så har den ingen egen behållare för spolarvätskan bak.
av Sjöle
Spolarmotorn på min V70-05 där snurrar motorn ena hållet och snurrar andra hållet vid spolning bakåt. Måste förmodligen ha extra relä vid spolningen vid bakspolning.
av Färna
llesrof skrev:
Färna skrev:

Mvh GK

Vad är det för bilmodell? Om det är en V70 så har den ingen egen behållare för spolarvätskan bak.

Glömde skriva det.. Det är en XC90 - '03'a! Men den hade inte någon egen behållare för spolning bak enligt meka-verkstaden på orten! :)
av Färna
Sjöle skrev:Spolarmotorn på min V70-05 där snurrar motorn ena hållet och snurrar andra hållet vid spolning bakåt. Måste förmodligen ha extra relä vid spolningen vid bakspolning.
Okej.. Kan ju vara så många grejer som kan va trasiga så man blir mörkrädd..... :(
Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Jag äger en V40 som köptes med Selektgar[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]