Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Någon som läst artikeln och kört bilen på vinterväg som kan dementera eller bekräfta?
Usel komfort, spårkänslig, sladdbenägen, dålig sikt åt alla håll, isar igen fram och bak, bristande ergonomi, ynkligt bagage, inget reservhjul mm

Har Volvo haft för bråttom och ont om pengar när man tog fram v60?

Jag har provsuttit bilen men inte kört den och visst är den liten bak och det finns brister i sense (menysystemet) men om den även suger på vinterväg är den inte en flopp då? Hoppas jacoby styr upp det här...
av Steff 99
Robert Collin aftonbladet är ett stort skämt.
Jag har slutat att läsa hans totala nonsens artiklar, oavsätt vad han skriver om, man kan undra vilken typ av "svamp" han går på !
Användarvisningsbild
av FWH
bjornw skrev: kört bilen på vinterväg som kan dementera eller bekräfta?
Jag har inte läst artikeln, men har kört en V60 D3 automat på vinter väg och en S60 D5 automat på sommar väg.
bjornw skrev: Usel komfort
Jämfört med vad? Jag tyckte det var en av de mest bekväma bilar jag har kört!
bjornw skrev: spårkänslig, sladdbenägen
Märkte jag inget av alls.
bjornw skrev: dålig sikt åt alla håll,
Sämre än tex en V70, men mycket bättre än tex nya 9-5.
Detta är en trend idag att glas ytorna blir mindre.
Men dåiig sikt vill jag inte påstå.
bjornw skrev: isar igen fram och bak
Märkte jag inget av.
bjornw skrev: bristande ergonomi,
Begriper ingenting. Ergonomin tycker jag är mycket bra.
bjornw skrev: ynkligt bagage
Igen jämfört med vad?
Det finns bilar som är större, och de som är mindre.
Hade varit tillräckligt stor för mig, men det beror på vad man har för behov.
bjornw skrev: inget reservhjul
Sant. Detta är dock en trend i bil världen att inte ha reservhjul. Att man inte ens kan köpa till som option är lite dåligt tycker jag.
Senast redigerad av 2 FWH, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av FWH
petkas skrev:alla tycker olika,så enkelt är det. :wink:
Visst är det så, men det är ju också viktigt vad man jämför med och vad man tänkt ha bilen till.

En Ferrari Enzo har till exempel väldigt lite last utrymme, men vem köper en sådan för att åka till Ikea och handla.

Men, som sagt, jag har inte läst hans artikel själv. Alla annan media verkar väldigt positiva till S/V 60 tycker jag.
av Willis
Jag brukar vara en väldigt lugn person och ingen som klagar allt för mycket, men när det kommer till Robert Collin så kan han ärligt talat dra åt skogen... han vet inte skit av vad han pratar om, försöker han skapa någon revolution att sänka Volvos värde, rykte och märke? Eller vad fasen är det som är fel på människan? Dåligt bagageutrymme t.ex. är han ju helt bäng på den punkten, han tror på fullaste allvar att V60 ska ersätta V70... V60 är INGEN LAST MASKIN och den är varken designad eller gjord för det! Vill man ha mer bagage så är det V70 som gäller, period! Och det säger Volvo också att man bör välja minst V70 för mera bagage om så är ens behov.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Den V60 D5 jag körde var extremt komfortabel! Dålig sikt bakåt? Vem fan bryr sig -det är framåt man ska köra och backar man ha man sensorer till assistans. Trångt i bak? Köp en större bil! Spårkänslig? Kör idag med 19" 245/40 och inget av Volvos däck har den profilen till V60 -inte ens på R-designen jag beställde, så det tar jag med en nypa salt!

Dessutom, vem tar en motorjournalist -som ger sig ut i vinterväder OCH ska köra om med sommardäck på bilen, på allvar !?!? Vilken nöt han är :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]