Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Länken fungerade inte, men om du söker på bilens regnummer så får du väl den givaren som du skall ha?
av Amarace
Du kan aldrig få upp givaren till en oljetrycksmätare om du söker på bilens regnummer iomed att oljetrycksmätare var tillbehör. Nu vet jag inte, men jag tror inte Skruvat säljer VDO givare till oljetryck?
Dom har nog bara original oljetryckskontakt som är till lampan.

Många skriver felaktigt givare när det i själva verket är en kontakt.
av Amarace
Rådlös skrev:Jaha- Det var det där med G och W.

Ja, och på din beskrivning längre upp blev det lite fel :)
Kontakt är det när det är till en lampa, alltså on/off vid ett visst värde/tryck, givare är det när det ger ett visst motstånd vid ett visst värde/tryck och det går över en skala.
Men alla har vi olika sätt att beskriva på.
Användarvisningsbild
av Hasse63
Kanske minns fel på årsmodelen. Min sitter i ena skruven som håller staget som i sin tur håller skärmen i framkant. Ska se om jag hittar en lös, min/mina, de är i svart plast det är säkert och till 99,9% med 2 runda stift.
Senast redigerad av 2 Hasse63, redigerad totalt 0 gång.
av Amarace
Dom i plast med två stift är till dom Digitala mätarna, 740, 940 har också samma givare, så troligen hade Saab det också.
av Amarace
Det var nytt för mig :) Så du jordar ena stiftet och drar andra till mätaren då med andra ord? Det visar rätt också?
Har du en Ohmmätare och kan mäta resistansen i den i rumstemperatur? (och gärna även om du har den t.ex i kylskåpet om du har en termometer där så du ser temperaturen).
Motorn tappar kraft och dör.

Lampan börjar inte lysa direkt. Om det ä[…]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]