Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lucas
Hej hej... Avgassystemet har börjat rosta, undrar om man kan ha ett annat avgassystem/ljuddämpare än volvos 2.4t, typ 2.5t t5 eller d5. tack på förhand...
Användarvisningsbild
av hollan
diesel har en dämpare mindre och sugisarna har mindre dia på rören och en dämpare mer alltså v70 2,4t 2,5t och t5 är det du skall ha ifrån
Användarvisningsbild
av hollan
vet inte den motorn finns inte på svensk marknad så har inte en aning men kan tänka mej att det borde vara samma som till dom vanliga turbo bilarna
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tror bara du får dit det avgas system som är till din bil. Ska du ha dit nått som är till en annan motor eller annan årsmodell så måste du bygg om nånting.

Varför vill du inte ha dit rätt avgas system?
Räcker det inte med att byta bakre burken?
av lucas
... Jo då, det räcker med att bara byta sista burken, men jag hittar dessvärre inte en burk som passar till 2.4t. Därför undrar jag om man kan ha en annan turbo ljuddämpare.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det kanske är samma bakre burk på fler årsmodeller & motoralternativ. Då får man kolla o jämföra artickelnummer i reservdelskatalogen (ett jäkla skit jobb med andra ord)

Du har inte funderat på att köpa en ny istället?
Användarvisningsbild
av pang58
Jag sökte på bildelsbasen och fick svar från Arturs Bildelar i Gbg, de säljer nya (bakre burken) till 2.4T för 1.950:- + frakt.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]