Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PANIK
Körde bilen idag som vanligt...käkade julbord.
När vi sen tunnt klädda skulle åka hem, så startar inte bilen..går runt hur fint som helst, men startar inte!
Nån som kan ge mig några snabba tips på var jag ska börja felsöka?
Senast redigerad av 1 anders41, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av alex960
RUBRIKEN ÄR RÄTT KASS

angående bilen är det manuell eller automat?
av *pettson*
anders41 skrev:Om de vore så enkelt, den tänder inte eller så får den ingen soppa!
Och här kan vi då konstatera att om man vrider på tändningen och lyssnar efter pumpen. Hörs pumpen? Om pumpen hörs så lär inte det vara problemet.
Då går vi på gnistan.. Har du lossat kabeln från tändspolen till fördelarlocket (lossa på fördelarlocket) och satt ett gammalt stift däri mot jord för att se om det blir nån gnista in i fördelaren?
Användarvisningsbild
av Sevenfold
som pettson ovan,
lr kolla din startspärr
Ber om ursäkt för den kassa rubriken.
Har idag provat med startgas, vilket fick den att hoppa igång. Byt relät(103) vilket inte förbättrade saken! Säkringen är hel.
Fick tips om BTR'en, men har ingen aning om hur den fungerar å hur man ev kan kontrollera funktionen på den.
Kan en ispropp vara orsaken?
av *pettson*
anders41 skrev:Ber om ursäkt för den kassa rubriken.
Har idag provat med startgas, vilket fick den att hoppa igång. Byt relät(103) vilket inte förbättrade saken! Säkringen är hel.
Fick tips om BTR'en, men har ingen aning om hur den fungerar å hur man ev kan kontrollera funktionen på den.
Kan en ispropp vara orsaken?
Då har just gasen berättat för dej att du saknar bränsle, men att du har gnista. Och du har fortfarande kontrollerat om pumpen fungerar?
Det ska till mer än ett fungerande bränslerelä för att få bilen att starta. Till exempel just en fungerande bränslepump, nåt som inte rättar till sej självt genom att byta bränslereläet, allt du behövde göra var att lyssna...
Oddsen att du har fruset bränsle är väldigt låg. Idag är det etanol i bränslet och det binder fukten så den inte blir ståendes för sej själv i tanken, det blandar upp sej och det kräver rejält med minusgrader eller otroligt mycket fukt för att frysa.
Okunskapen om hur bränslesystemet fungerar antar jag är anledningen till att du fått tips om BTR?
Nästa elbil från Volvo?

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu. […]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]