Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ten11
Skulle hämtat ut min nya V70 II AWD Summum 30 Nov, men ett par dagar innan får jag besked att Volvo har satt leveransstopp på alla diesel-5-or ('bränslerör'). Nu står min färdigbyggda bil i Göteborg o jag har ingen leveransinfo. :cry:
Mycket deprimerande när jag redan gått i väntans tider i 3 månader :cry: :cry:
Min handlare har bara info att 'leveransinfo saknas' och kundservice på Volvo ger överhuvud taget ingen info om vad leveransstoppet handlar om :evil: utan hänvisar bara till den lokala handlaren.
Hittar bara några antydningar till leveransstoppet i forumet, men ingen som haft några kommentarer om vad som hänt eller vad som händer.

Finns det någon som kan dela med sig någon info om detta leveransstoppet?
:?:
Tomas
Användarvisningsbild
av hollan
bränslerören mellan pump och spridare är spända med fel nm på fabrik och dessa får bara spännas en gång så dom måste ersättas med nya ett snabbt och simpelt jobb men har hört att det är svårt att få fram nya rör så det är där skon klämmer nu
av Ten11
hollan skrev:bränslerören mellan pump och spridare är spända med fel nm på fabrik och dessa får bara spännas en gång så dom måste ersättas med nya ett snabbt och simpelt jobb men har hört att det är svårt att få fram nya rör så det är där skon klämmer nu

Tackar så hjärtligt,konstigt att man inte kan få en så här enkel info från Volvo.
Nu vet jag i alla fall att det är mänskligt misstag o inte material eller konstruktions fel.
Inte föpr att jag får bilen snabbare, men lite info får mig i alla fall på mycket bättre humör
:)
av ZizzoZ
hollan skrev:bränslerören mellan pump och spridare är spända med fel nm på fabrik och dessa får bara spännas en gång så dom måste ersättas med nya ett snabbt och simpelt jobb men har hört att det är svårt att få fram nya rör så det är där skon klämmer nu
Stämmer bra det! Jag trodde jag va lyckligt lottad för jag hade tid idag kl 08.... Va där 07:50 då sa dom att det inte kommit några delar så jag kan åka hem igen... Dock hade jag tagit ledigt ett par timmar från jobbet helt i onödan. Måste vara svårt att lyfta telefonen o säga att det blir en annan dag. Då hade man sparat ett par hundra på förlorad inkomst.

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]