- ons 14 jun 2006, 10:13
Noen som vet hva det koster å få installert volvos nav. system i en V70N?
V70 2002
Moderator: Moderatorer
Truls skrev:Noen som vet hva det koster å få installert volvos nav. system i en V70N?Vem skulle hitta på något så korkat?????? Kostar en förmögenhet för något med dålig funktion. Det är så dyrt att ingen har tänkt på att ens fråga.
VolvoB20 skrev:Vad du tycker om inbyggd navi var inte riktigt det han frågade efter...Truls skrev:Noen som vet hva det koster å få installert volvos nav. system i en V70N?Vem skulle hitta på något så korkat?????? Kostar en förmögenhet för något med dålig funktion. Det är så dyrt att ingen har tänkt på att ens fråga.
Jag köpte en liten navigator som passar i fickan.
-100 ggr modernare
-Klarar street-routing
-Passar i fickan så jag använder den dessutom i hyrbil/resa/skog/sjön
-Vattentät
-Går på 12 v + 12 tim accar
-Man kan planera, lägga upp rutter mål osv redan hemma i soffan eller hotellrummet istället för att vara låst till bilen.
Inbyggd navi = skit....
Moody skrev:Kunde inte låta bli... :DVolvoB20 skrev:Vad du tycker om inbyggd navi var inte riktigt det han frågade efter...Truls skrev:Noen som vet hva det koster å få installert volvos nav. system i en V70N?Vem skulle hitta på något så korkat?????? Kostar en förmögenhet för något med dålig funktion. Det är så dyrt att ingen har tänkt på att ens fråga.
Jag köpte en liten navigator som passar i fickan.
-100 ggr modernare
-Klarar street-routing
-Passar i fickan så jag använder den dessutom i hyrbil/resa/skog/sjön
-Vattentät
-Går på 12 v + 12 tim accar
-Man kan planera, lägga upp rutter mål osv redan hemma i soffan eller hotellrummet istället för att vara låst till bilen.
Inbyggd navi = skit....
VolvoB20 skrev: Skulle inte förvåna mig om det är helt abnormalt ultradyrt som tex 15.000 kr :shock: :shock: :shock:Frågar du på en "volvo" lär det nog inte ens stoppa på 15000..
Loner skrev:Woahhh :shock: :shock: :shock:VolvoB20 skrev: Skulle inte förvåna mig om det är helt abnormalt ultradyrt som tex 15.000 kr :shock: :shock: :shock:FRågar du på en "volvo" lär de tno gint ens stoppa på 15000..
Skrotar brukar ta mellan 6 och 10000 för navi grejorn, sen tillkommer kablage/montering och mjukvara.
Visst volvo's navi är inte den bsäta lösningen, men relativt stöldsäker och inget man tappar bort eller glömmer att ta med sig..
/L
Truls skrev:Med de prisene tror jeg vi glemmer hele greia. Navi er av typen "nice to have" og ikke noe jeg trenger :)Så sant, vore kul om man sprang på en navi för lite o inget.. Lite jobb kan man ju lägga ned bara man slipper hosta upp allt för mycket pengar,
Loner skrev:Som sagt det blev en liten smidig vattentät oöm "ficknavi" för mig för en bråkdel i pris, det guidar en fram snyggt och exakt.Truls skrev:Med de prisene tror jeg vi glemmer hele greia. Navi er av typen "nice to have" og ikke noe jeg trenger :)Så sant, vore kul om man sprang på en navi för lite o inget.. Lite jobb kan man ju lägga ned bara man slipper hosta upp allt för mycket pengar,
/L