Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Bilkompaniet
Helmia
Bra Bil
är de ÅF jag sett som har leveransinfo
av lobbysleeper
sandberg skrev:Min säljare sa att min bil var på BANA igår, med planerat leveransdatum 21/12 (till ÅF). Jag frågade då om jag kunde räkna med att bilen skulle komma tidigare än detta, men han sa att det var rätt normalt och de brukar vara väldigt precisa i sina bedömningar. Så han räknade nog med att den skulle komma till honom 21/12, vilket alltså är två veckor exakt efter att den producerades. I Lobbysleepers fall alltså 20/12 och hakkan21 22/12. Om det nu går att jämföra...
Ok, möjligt, jag vet inte mer än att jag gått efter vad leveransinfo sidan sagt när man kollat andra bilar och hur lång tid det tagit för dem att ankomma "leveransverkstad hos ÅF" och det har legat kring 4-5 arbetsdagar från det att bilen varit byggd.

Sen kanske det dröjer längre beroende på vart i sverige bilen ska transporteras. Till stockholm går det ju ett antal lass med bilar varje vecka
av hakkan21
Ok. Tack, men jag har köpt min bil på Bilmånsson. Dom har ingen sådan sida. Mitt avslutsnummer funkade inte på bilkompaniets sida.
av hakkan21
En annan konstig sak. Det finns inte en enda 2,5ft r-design på bilkompaniets leveranslista.
Har dom inte sålt en enda??
av lobbysleeper
i dalarna kör man helst traktor, och då faller valet på diesel bilar :wink:

samtidigt så har de flesta fått sina 2,5ft levererade nu, bara vi stackare kvar, så bilkomp har väl redan fått sina.
av hakkan21
Volvos kundportal kunde ju varit bra i vissa läge, men dom har tydligen vissa bekymmmer med att få det att funka :roll:
av lobbysleeper
Förresten så sa min säljare för ca 2v sen att han räknade med leverans till dem 12-15 december, det var innan bilen började byggas alltså.
Litade inte på det då när han sa det, men det ser ju ut att kunna stämma.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]

Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]