Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hakkan21
Väntar också på en V70 2,5ft r-design.
Beställde bilen den 4 sept och fick lev tid 8-10 veckor. Eftersom jag inget hört ringde jag idag till återförsäljaren för att kolla läget. Han sa att bilen var på "banan". Vet någon vad det betyder? Börjar tröttna på att vänta.
Användarvisningsbild
av FWH
hakkan21 skrev:Väntar också på en V70 2,5ft r-design.
Beställde bilen den 4 sept och fick lev tid 8-10 veckor. Eftersom jag inget hört ringde jag idag till återförsäljaren för att kolla läget. Han sa att bilen var på "banan". Vet någon vad det betyder? Börjar tröttna på att vänta.
Denna vecka (v49) är sista veckan innan produktions stoppet (som varar till v06), så förhoppningsvis betyder det att den är på produktionslinan.
av lobbysleeper
Bana=tillverkningsbandet dvs den tillverkas just nu (då). Sen är den hos din åf om ett par dagar.
av hakkan21
Varför ska det vara stopp i produktionen? Man får ju verkligen hoppas att den byggs innan. Om den nu finns på "linan", hur lång tid tills den är färdig?

Mvh
Håkan
av lobbysleeper
sa det på förra sidan, min bil tillverkades (var på "banan") i måndags 6/12. Idag står den som "färdigproducerad, inväntar biltransport". Så den kommer nog till min ÅF fredag/måndag.
beställde 9e september.

Hakkan21, ser att du också valde titanium grå :-)-)
av hakkan21
Grattis.
Då är nog din väntan snart över.
Titangrå är den snyggaste tycker jag. Har haft en titangrå v50 -06:a innan. Nu har jag en savillegrå v50. Hoppas bara min väntan också snart är över..
av sandberg
Min säljare sa att min bil var på BANA igår, med planerat leveransdatum 21/12 (till ÅF). Jag frågade då om jag kunde räkna med att bilen skulle komma tidigare än detta, men han sa att det var rätt normalt och de brukar vara väldigt precisa i sina bedömningar. Så han räknade nog med att den skulle komma till honom 21/12, vilket alltså är två veckor exakt efter att den producerades. I Lobbysleepers fall alltså 20/12 och hakkan21 22/12. Om det nu går att jämföra...
Användarvisningsbild
av FWH
hakkan21 skrev:Varför ska det vara stopp i produktionen?
Anpassningar för att klara Euro5.

Om den är beställd så ska den byggas innan stoppet vad jag förstår.
Bilarna som börjar byggas v6 kan man inte beställa ännu.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar