Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleV70
#474416
sedan 2:a på besiktning då det är olagligt. På helljuset är det suveränt.
Men som sagt, konvertera halvljuset gör dig impopulär hos mötande.
av VXC70
#474505
varför 50 watts i halvljus? det är väll att blända de.
50 watt är till för helljus osv. så ge fan i de i halvljus ta 35W.
av VXC70
#474506
VXC70 skrev:varför 50 watts i halvljus? det är väll att blända de.
50 watt är till för helljus osv. så ge fan i de i halvljus ta 35W.

Sen måste man ju va snäll och vrida ner lysena med höjdinställningen man har så man inte bländar. och använda lyset när man åker på väg själv.

men helst konvertera inte alls. istället skaffa en bil med orginalmonterat.

priset på xenon vid nybilsköp är liten jämfört med att anpassa en bil utan höjdreglering. och strålkastare som är gjord för att snabbt ändra höjdinställning.
av nystrom
#474516
VXC70 skrev:varför 50 watts i halvljus? det är väll att blända de.
50 watt är till för helljus osv. så ge fan i de i halvljus ta 35W.
De var bara för att de skulle bli problem med 35w kitet med CEM-modulen....
av nystrom
#474519
VXC70 skrev:
VXC70 skrev:varför 50 watts i halvljus? det är väll att blända de.
50 watt är till för helljus osv. så ge fan i de i halvljus ta 35W.

Sen måste man ju va snäll och vrida ner lysena med höjdinställningen man har så man inte bländar. och använda lyset när man åker på väg själv.

men helst konvertera inte alls. istället skaffa en bil med orginalmonterat.

priset på xenon vid nybilsköp är liten jämfört med att anpassa en bil utan höjdreglering. och strålkastare som är gjord för att snabbt ändra höjdinställning.
Jag är hel nöjd med bilen i övrigt men jag tycker just halvljuset är dåligt... Så byta bil de känns ju lite väl,
Köpte inte bilen ny men annars hade jag såklart valt de....

Finns de nått annat alternativ till bättre halvljus än original?
av CalleV70
#474792
Tja, H7 100 W. Ej E-märkta och det blir lite varmare i lamphuset. Hade det innan xenon-tiden på helljusen.
av perhall
#474888
CalleV70 skrev:Tja, H7 100 W. Ej E-märkta och det blir lite varmare i lamphuset. Hade det innan xenon-tiden på helljusen.
Det lyser klart bättre men det blir ju rätt varmt i lamphusen. Och de ska ju va på jämt. Har man inte xenon har man i 99% av fallen inte heller några dimljus som kan användas för att avlasta halvljusen (jag är själv ingen vän av att göra så men det går...)/PH
Användarvisningsbild
av Bosa
#475131
Annars finns ju både Osrams Nightbreaker och Philips X-treme Power istället för de halogenlamporna som sitter där idag. Har inte heller xenon på halvljuset på min bil och skulle gärna vilja ha det men vägrar konvertera, irriterar mig tillräckligt på andras fulkonverteringar som bländar hej vilt och tänker inte bidra till det samt att jag inte orkar med att stoppa i halogen vid besiktning eller riskera åka dit i en flygande. Så jag tog och stoppade i Philips X-treme Power i halvljuset vilket fungerar tillfredsställande. Xenon på halvljuset är dock ett krav för mig vid nästa bilköp. :)
Användarvisningsbild
av ER
#475152
Bästa xenonalternativet är att köpa originalstrålisar med xenon begagnat på skrot/blocket eller nytt på Volvo och ett gyro för aut höjdjustering vid nerlast. Dyrt men enda vettiga för att inte blända andra.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]