Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en XC70 2,5T -05 köpt för ca 8månader sedan och jag har haft ett problem med farthållaren att när jag ligger i farthållarläge så fungerar det bra, även att höja hastigheten med + knappen men även att slå av och slå på den igen funkar bra men om jag trycker på - knappen för att sänka hastigheten så slutade farthållaren att fungera, det enda sättet att få på den var att stanna efter vägen slå av motorn och köra igen och ge F-N i minusknappen.

Men nu hadde jag bilen på service vid 7500mil och fick tillbaka bilen så fungerade den klockrent, jag ringde då tillbaka till Volvo och frågade om de har uppdaterad programvaran i databoxen , men han i kundmottagningen sa "det gör vi inte på en basservice, det gör vi bara på stora servicen". Jag tror att bilmeken har gjort det på min lilla basservice utan att tagit betalt för det, för bilen svarar bättre på gasen och jag tycker att den växlar mjukare nu, den fungerar nu klockrent. Det är säkert så att Volvo vill sälja den dyrare servicen och då ger de ny uppdateringarna till bilen. :D

Buster31
i allafall på bilia så ingår uppgradering på bas niceprice och underhålls servis det enda den inte ingår i är anpassad basservice och flexi mellanservice alltså när det endast är oljebytet så de känns som kundmottagaren inte visste vad han prata om

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]