- mån 06 dec 2010, 13:56
Hej.
Skriver här för att tjejens bil går som ett arsel.
Vi åkte ut igår och snurrade på stan. Sedan for i från Gällivare till Malmberget och snurra. Men sedan så ställde vi oss och bilen började gå konstigt. Den ville som dö. Typ som soppa knas, eller folk som vet hur en förgasarbil vars flänsen är paj på. Så kändes det. Sen så drog jag i ettan och körde iväg tillbaka till Gällivare. Väl hära så skulle jag backa men då dog den. Sen efter det så när jag körde så ville den inte. Orken var nere på 0 och var tvungen att ligga på en 4000varv så den skulle orka iväg. Väl hemma på parkeringen så när vi skulle backa in den så dog den direkt. Flera gånger.
Det känns som att bilen går bättre när den är kall än varm.
Felsymptom ;
- Orkeslös vid körningframåt men extrem orkeslös bakåt
- Soppa knas men ändå inte
- Lukta bränd olja
- Rycker
- Kan inte gå på tomgång
Någon som vet vad det kan vara?
Mvh / Markus
Skriver här för att tjejens bil går som ett arsel.
Vi åkte ut igår och snurrade på stan. Sedan for i från Gällivare till Malmberget och snurra. Men sedan så ställde vi oss och bilen började gå konstigt. Den ville som dö. Typ som soppa knas, eller folk som vet hur en förgasarbil vars flänsen är paj på. Så kändes det. Sen så drog jag i ettan och körde iväg tillbaka till Gällivare. Väl hära så skulle jag backa men då dog den. Sen efter det så när jag körde så ville den inte. Orken var nere på 0 och var tvungen att ligga på en 4000varv så den skulle orka iväg. Väl hemma på parkeringen så när vi skulle backa in den så dog den direkt. Flera gånger.
Det känns som att bilen går bättre när den är kall än varm.
Felsymptom ;
- Orkeslös vid körningframåt men extrem orkeslös bakåt
- Soppa knas men ändå inte
- Lukta bränd olja
- Rycker
- Kan inte gå på tomgång
Någon som vet vad det kan vara?
Mvh / Markus
En sida med alla mina bilar, vart det finns länkar som går vidare till eventuella projekttrådar :)
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=86286
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=86286