Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WSAB
Om man vill ha fyrhjulsdrift så finns det bara den svindyra T6 att välja på om man inte vill ha en XC70.
Varför är det så?

Tror Volvo skulle sälja mer bilar om man hade som VW och Audi att det fanns mer "folkliga" modeller med AWD.
En D3 med AWD tror jag många skulle vara intresserad av.
Volvo kan ju inte säga så mycket heller om att det inte går eftersom XC70 finns som D3 med AWD.
Användarvisningsbild
av poseidon
Detta har vi diskuterat många gånger. Kan bara hålla med, En 150 hk diesel med AWD skulle nog bli en storsäljare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Håller med, jag hade en V70N AWD Manuell innan och det var nog den bästa bil jag ägt, helt suverän faktiskt. Supersnål och snabb men ändå en dragare av rang när man hade tunga släp i halkan.

Nu har ju Volvo positionerat om AWD som en "status-pryl" istället för en nytto funktion och säljer det bara med automat eller värsta motorn. Skitsynd tycker jag. Hoppas den kommer tillbaka men jag är tveksam när även dragvikterna rasar på nya motorena.
av Enzo
Tror ni verkligen AWD skulle sälja mer bara för att de sänkte priset med 20 papp?

Så länge folk lägger tiotusenlappar på trams som r-design, metallic och 18-tumsfälgar. AWD har väl aldrig funnits med snikmotorer hos Volvo.
Användarvisningsbild
av poseidon
Enzo skrev:
AWD har väl aldrig funnits med snikmotorer hos Volvo.
Nä, det är ju det som är problemet..... En V70 D3 AWD skulle man ju få in i 7.5 basbelopp å därmed va intressant för många tjänstebilsåkare. Alla ha inte 8 basbelopp å röra sig med. Visst en naken D5 AWD kan man få men hur kul är det, man skall ju ha drag å vinterdäck oxå.
Användarvisningsbild
av supersonic
poseidon skrev:
Enzo skrev:
AWD har väl aldrig funnits med snikmotorer hos Volvo.
Nä, det är ju det som är problemet..... En V70 D3 AWD skulle man ju få in i 7.5 basbelopp å därmed va intressant för många tjänstebilsåkare. Alla ha inte 8 basbelopp å röra sig med. Visst en naken D5 AWD kan man få men hur kul är det, man skall ju ha drag å vinterdäck oxå.
Och lite till helst! :D Hahahaha
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:Tror ni verkligen AWD skulle sälja mer bara för att de sänkte priset med 20 papp?

Så länge folk lägger tiotusenlappar på trams som r-design, metallic och 18-tumsfälgar. AWD har väl aldrig funnits med snikmotorer hos Volvo.
Jag det tror jag faktiskt

70% av alla nybilar är tjänstebilar, volvo är ju på väg att prissätta alla AWD modeller utanför de vanligaste tjänstebilsbeloppen pga att man bundlar det med T6, D5 och Aut. De som vill ha/behöver AWD blir ju bort-tvingade från Volvo

Som det ser ut nu så får ju min nästa tjänstebil bli en Passat, Skoda, Subaru, Opel, Ford, Nissan tex då alla dessa erbjuder AWD utan att man behöver välja flådigaste/dyraste modellen.
av Moody
XC90_Executive skrev:Opel, Ford och Nissan, har dom någon kombi med awd?
Japp, tex Opel Insignia Kombi 2,0 CDTI 4x4

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Får gratulera!! Vad hade du för milta[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt :)[…]