Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Jo dom som dom tar hem är precis som du säger kampanjbilar. Men dom priserna jag fått är inte på dom utan dom är på fabriksbeställning av en ny bil. Såg på Bilias hemsida att även D3 AWD är med Summum för 399900, det känns ju rätt prisvärt tycker jag.
Användarvisningsbild
av Jensen
Skälet i 99% av fallen där man som säljare inte lägger mer en t.ex 4-5 % är att man kanske
träffat kunden för första gången, då är det inte alltid man lägger hela rabatten direkt då det oftast
innebär att kunden åker vidare och visar upp offerten hos nästa Åf som då lägger sig något under utgångspriset.
Detta problem är i första hand ett storstadsproblem där det är väldigt många Åf som slåss om kakan.
av AndS
Säger som Carman, % är för mig helt oviktig utan jag ser bara de verkliga kronor som jag måste betala vid ett köp med inbytesbil.
av KalleH
Var hos en annan handlare nu och fick 8,5% vilket även i kronor blir en hel del mer då inbytesbilen värderas ungefär lika. Det lönar sig att kolla runt i alla fall!
Användarvisningsbild
av petkas
KalleH skrev:Var hos en annan handlare nu och fick 8,5% vilket även i kronor blir en hel del mer då inbytesbilen värderas ungefär lika. Det lönar sig att kolla runt i alla fall!
ny ska du ta o lämna ett motbud t.e.x "-5000kr och full tank så slår jag till" kan nästan garantera att han/hon kommer att ta det. :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Det här visar ju bara - återigen - att det är viktigt att lämna rätt pris direkt. Säljaren som ger 4% i rabatt i ursprungsofferten och sen tror/hoppas att kunden är nöjd med det, alternativt att han vill spara krut till nästa förhandling, kommer ju inte att få sälja bil till TS.
Än värre än "snåla" säljare, är säljare som inte hör av sig. Skulle göra ett test och kolla med en annan ÅF. Fick en offert på en S80N Executive, helt ok rabatt. Men han skulle höra av sig om pris på inbytesbilen. Tror ni att han gjorde det? :roll:
Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:Det är väll dumt att räkna i %

Det som är intressant är väll om du anser mellanskillnaden mellan din gammla o din nya bil är en akseptabel summa.
(vad du får för din gammla & vad du får för den nya, går ju att justera, så länga mellanskillnaden är den samma.)
Det är ju först när du köper rent som du verkligen har koll på vad du igentligen ger för en ny bil. (runt 10% är vad man har som åf på en ny bil. Om man ger mer rabatt så läger man själv till pengar!)
Intressant, senaste offerten jag såg från en Bilia ÅF hade 12% rabatt.
Har svårt att tänka mig att dom skulle göra det om dom gick med förlust på det.
Användarvisningsbild
av petkas
Brainy skrev:
CarMan skrev:Det är väll dumt att räkna i %

Det som är intressant är väll om du anser mellanskillnaden mellan din gammla o din nya bil är en akseptabel summa.
(vad du får för din gammla & vad du får för den nya, går ju att justera, så länga mellanskillnaden är den samma.)
Det är ju först när du köper rent som du verkligen har koll på vad du igentligen ger för en ny bil. (runt 10% är vad man har som åf på en ny bil. Om man ger mer rabatt så läger man själv till pengar!)
Intressant, senaste offerten jag såg från en Bilia ÅF hade 12% rabatt.
Har svårt att tänka mig att dom skulle göra det om dom gick med förlust på det.

det är inte ÅF som tar den smällen(utom på lagerbilar som dom måste bli av med),det är volvo personvagnar som står för mellanskillnaden.

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]