Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
Du kör möjligtvis inte med kupévärmare?
Om du gör det så är det tydligen många som har problem med detta i forumet.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet Mathias!

Min gissning är att du använder kupévärmare nu på vintern? Om du söker i forumet så hittar du ett antal trådar som beskriver problemet med larm och kupévärmare.

Ps. Fyll i din profil så vi vet lite mer om vilken motor du har osv så blir det lite lättar för oss att hjälpa!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Mathias3337 skrev:Jag kör bara med den integrerade dieselvärmaren och den var inte igång när larmet gick
Se nedan tråd kring samma problem. Trådskaparen VolvoValter skriver lite längre ned att de fixat problemet genom att byta en felaktig givare. Verkade vara ett fel som Volvo kände till även om jag inte sett mycket av det på detta forum. Här har det i princip alltid varit relaterat tiull kupévärmaren. Du kan alltid PM:a Volvovalter om du vill ha mer specifik info om vad som åtgärdades, vilken givare etc.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&p=466363
av Mathias3337
Hade bilen inne för att se om de hittade några felkoder men de fick inte ut någonting, de enda de sa var att jag skulle kollla nästa gång om ljudet kommer från signalhornet eller bilens larm :???:
Håll inne triangeln på fjärren. Så låter överfallslarmet, som använder tutan.

Billarmet har en annan siren.

Annars tycker jag att du ska använda dig av mitt råd ovan. Prova ställ in att den ska fråga om reducerad larmnivå varje gång du kliver ut, som man sen får genom att trycka enter när man kliver ut (om du har aktiverat det i menyn). "Tjuvlarmar" den inte sen så vet du att det är rörelsesensorn inne i bilen.

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]