Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Nu är det kanske 5 dagar kvar om ÅF får tummen ur och får färdigt min bil, med otur blir det en hel vecka till. Obegripligt hur det kan ta så lång tid, hela denna vecka har bilen bara stått och lekt igloo. Inget har blivit gjort. :(
av lobbysleeper
Det var jag som bad dem hålla bilen ett tag, så jag inte behövde bli siste man att få sin R-design...
Min bil har under helgen fått plats i kön till "tillverkningsbanan" i alla fall, så den kanske blir klar inom kort.
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
av Sundance
Hämtade pärlan i fredags och hann avverka 50 mil i helgen :twisted:
Synd att det var så halt och moddigt..antispinn lampan blinkade hela tiden..
och bilden ser redan "ony" ut (skitig)
Användarvisningsbild
av rdesign11
pm922 skrev:På fredag är det dags om allt funkar enligt planen, då ska röde vara klar. :D
Fick också min en fredag. Det är perfekt för då har man hela helgen på sig att göra sig bekant med pärlan :)
av pm922
Kl 10 får jag reda på om det blir leverans idag. Den fick solfilm igår såg jag i varje fall och vinterdäck satt på nu, dragkroksbes idag och sen hängde det på om rekonden hann göra leveransrekond. Hoppas hoppas......
av lobbysleeper
Hoppsan, ikväll kom min bil in "på banan" och tillverkas nu, bara hoppas den snabbt hittar hem till min ÅF närmsta veckan. :D
Användarvisningsbild
av FWH
Hur är komforten i en "R-design" med sport stolar, sänkt chassi och större fälgar jämfört med en icke-R?
av lobbysleeper
Finns de med längre erfarenhet än mig som bara provkört en sväng, men komforten är inte påtagligt sämre enligt flera här på forumet.
Själv jämför jag med 18" och likadana stolar men utan sportchassi.

Men överlag är V70 såpass mjuk från början att en liten uppstyvning inte gör resan så mycket värre (bmw/audi's styvare bilar är större eller "sämre" skillnad komfortmässigt)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]