Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men hallå!
Dessa fälgar har stått på nya visningsbilar i många månader nu, ända sedan nya S60 kommit ut!
Och ändå kontaktades inte Volvo förrän nu.
Så det är inte synd om ÅF utan snarare om de stackars kunder som undrade om saken och därefter blev de dumförklarade fast de hade RÄTT.

Som designkännare kan jag säga att dessa fälgar inte passar Volvos design.

Som "svensk" kan jag säga att jag INTE är svensk!!!
...ännu en gång eftersom någon kände sig träffad och någon skrev att det var rasistsnack osv osv
crumpets skrev: Eller när polisen gjort tillslag mot narkotikaodlingar efter att folk anmält till dem att det lyst blått från grannvillan(nu är det väl förvisso en rätt god sak men det säger ett och annat om svensson att man tar sig tid att ringa polisen för att någons val av lampor inte stämmer överens med ens trånga världsbild
Nu var denna kommentar väldigt långt från Volvos ÅF och hur de sköter sig.
Men kommentar var nog en av de dummare som skrivits i detta forum.
Grattis "crumpets" den dagen då dina barn handlar droger hos en ev. granne, förmodligen kommer du att blunda då också ?????, eller kommer du att tacka de som kontaktade polis innan barnen fick möjlighet att köpa den narkotikan.
GATUPLAN skrev: Som designkännare kan jag säga att dessa fälgar inte passar Volvos design.
Ganska intressant att du anser dig stå över allt och alla när det gäller valet av fälgar. Du har inte tänkt tanken att folk tycker olika, och att man får tycka olika och att det då inte finns något rätt och fel??
Vad som passar eller inte är upp till var och en att avgöra! Alla tycker inte som dig helt enkelt.

Fakta är en sak, men tycke, ja det är något helt annat! Och design är INTE fakta, det är tycke!
Det är inte på något vis synd om berörd ÅF.
Det handlar inte om "god smak" eller avsaknad av sådan.

Det handlar om ett klart brott mot Volvo Dealer Standards, that's it. Analogin med McD ovan är klockren - de har dock dragit sitt standardsarbete ett snäpp längre (och bättre) än de flesta andra företag. ÅF i detta fall ska väl snarare vara glad att det var en privatperson och inte en högre representant från VPS eller Volvo PV som såg det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
LED - bländande halvljus

på tiden

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]