Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
runqen skrev:Hej!
Jag undrar om ngn har Haynes boken i pdf format som vill dela den med mig, vore tacksam för svar.
[email protected]
Vet däremot vart haynesböcker finns att köpa. Det är en sån sak som man inhandlar.
Tycker man att ekonomin är för dålig för en handbok till bilen så är sälja bilen första åtgärden.
av runqen
hej hej, det är inte ekonomin som är problemet tänkte bara för detta är väll ett ställe där man ska dela med sig av volvo matrial och erfarenheter. Sen tänkte jag att det kunde vara smidigare att ha den i datorn änn i bokform, men tack för svaret nu vet jag.
Användarvisningsbild
av jezper
Kolla på nätet. Sökte och hitta en massa. Tyv hittade jag bara min på finska. Sök boknamnet plus torrent. Lycka till
av kottskrapa
Annars brukar väl dom som sagt finnas på biblioteket o så får du ta dig tid att scanna in själv?

Själv brukar jag kopiera de sidor som behövs så jag slipper ta ner boken ut till bilen när jag ska pilla så den skall överleva längre :)
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:
runqen skrev:Hej!
Jag undrar om ngn har Haynes boken i pdf format som vill dela den med mig, vore tacksam för svar.
[email protected]
Vet däremot vart haynesböcker finns att köpa. Det är en sån sak som man inhandlar.
Tycker man att ekonomin är för dålig för en handbok till bilen så är sälja bilen första åtgärden.
Oldschool Pettson. Vi lever i en digitaliserad värld där allt ska vara gratis... (ironi med modifikation)
av *pettson*
Om du har en aning om hur många som tycker att jag ska skruva gratis.. för att jag är här utan lön. För investerar jag fritid här utan betalning så kan jag ju investera tid i deras bilar gratis också. Men bortsett från den aspekten finns det andra..
Grejen är att referensinformation är sånt jag tycker ska köpas i bokform. Det är enda sättet att egentligen göra sej så säker som möjligt på att informationen stämmer. Det är superlätt att nån tjurar till och sprider en egen form av bok där informationen kommer att kosta bilägaren pengar på grund av att man istället för att berätta hur man lagar, berättar fel info så att det går sönder. Jag har råkat på några såna exemplar på ett ställe för nedladdning, förhoppningsvis är dom borta nu. Det är snyggt ändrat men som sagt infon är tvärfel. Istället för *lossa bränsleröret* står det klipp av bränsleröret. Istället för 4 liter olja står det 6 liter olja. Istället för x antal nm så är det lagt tiofalt så att det går sönder. Den vana kommer att tänka *Vafan?..* Den ovana tar fram tången..eller häller i den mängden.
Sånt hittar man inte i en bok man lossar plasten på själv.. :-)-)
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Håller helt med dig. Men undrar bara: Är Haynes 100%? Har en själv till min -99.
Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]