Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enzo skrev:OK, då ska återförsäljare heller inte leverera bilar med eftermarknadstonade rutor eller några andra tillbehör.

Jag blir ganska förbryllad över detta märkesbögeri. Köper ni alla era nya däck hos Volvoåterförsäljaren också? Tvättar bara bilarna med schampo köpt där, putsdukar där etc.

För att inte tala om dessa paket med eftermonterade skärmar i nackstöd man ser då och då för typ 9990 inkl playstation. Det måste väl också förbjudas och så får man välja RSE istället.

Att ni bara orkar, och dessutom skvallra för Volvo GBG.

Ibland blir man så trött.

Ska du har en volvo skylt på huset så måste du spela efter volvo regler.

i annat fall får du göra hur du vill...
Enzo skrev:Att ni bara orkar, och dessutom skvallra för Volvo GBG.
Med tanke på att de faktiskt är så många som reagerar på vad ÅF har gjort så var det all rätt att dom kontaktade Volvo.
opA skrev:
Enzo skrev:Att ni bara orkar, och dessutom skvallra för Volvo GBG.
Med tanke på att de faktiskt är så många som reagerar på vad ÅF har gjort så var det all rätt att dom kontaktade Volvo.
Ja det är makalöst att folk inte har vettigare saker att göra.

"många", jag är rätt övertygad om att det stora majoriteten inte bryr sig. Men följ gärna upp, ska bli intressant att se om de tvingas sluta marknadsföra volvobilar eller om detta bara är en storm i den lilla märkesbögankdammen.
Vad var och en som kund väljer för saker när man köpt sin bil är väl självklart upp till kunden. Visst kör inte jag originalputsdukar etc. Men det tycker jag är enorm skillnad mot vad återförsäljaren gör. Återförsäljaren ska väl vårda Volvos varumärke och om Volvo tar fram produkter så borde väl de inte ställa ut konkurrentprodukter istället? Hårddrar man det kan man ju vända på det, tänk om du ser en Saab 9-5 som står där V60:n borde stå i hallen, fast med Volvo-originalfälgar. Skulle det också kännas okej?

Är man återförsäljare så marknadsför man rätt produkter!
GATUPLAN skrev:Enligt senaste info så tror jag att Volvo Göteborg ätningen kommer att kontakta Bilia och att de fula piratfälgar aldrig hamnar på nya visningsbilar bilar igen!
Självklart har jag inget emot om någon sätter pira på sin egen bil... …
LÄS:

"Hej ...

Tack för ... ... ...

Vi vill givetvis att våra bilar i utställningshallarna enbart skall profileras med varumärket Volvo och vi kommer därför att ta en kontakt med den berörda Volvohandlaren."

Med vänlig hälsning
... ... ... ...
Volvo Car Nordic
Dept. 12510/VAKHC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Telephone +46-... ... ... ...
Fax +46-... ... ...

Volvo. for life
Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556034-3484
Nu blir jag rasistisk också... så djävla typsik ursvenskt att alltid hålla på och berätta för alla andra hur de ska sköta sina affärer och liv.....

Här i granskapet finnes en uppsjö gnällkärringar och surgubbar som ligger uppkopplade dygnet runt via telefon till kommunen, skatteverket, mljökontoret osv... och ringer och anmäler allt och alla hela tiden så fort någon släpper sig....

Helt ofattbart tycker jag att man orkar anmäla en handlare för att man satt på snygga fälgar på bilen......

Tycker texten nedan är så himla trist........ att helt dömma människor för att det har annan smak....

"Vi Gillar LIka" är det som gäller här tydligen.
GATUPLAN skrev:Men för oss som kan Design eller ännu bättre sagt Volvos design är det klart att dessa fälgar inte har med Volvo att göra.Volvo har stort utbud av nya fälgar till alla modeller. Alla som förstår Volvos designspråk kan hitta även sin favoritfälg. Då får man bilen i helhet, genomtänkt och harmonisk design.
Det är säkerligen bara en människa med kass smak som fått bestämma över hela skiten. Bilia måste hålla klass.
Nu är det flera nya S60, S80, C30 som stått med bananfäljar på i hallen i många månader!
VolvoB20 skrev:
GATUPLAN skrev:Enligt senaste info så tror jag att Volvo Göteborg ätningen kommer att kontakta Bilia och att de fula piratfälgar aldrig hamnar på nya visningsbilar bilar igen!
Självklart har jag inget emot om någon sätter pira på sin egen bil... …
LÄS:

"Hej ...

Tack för ... ... ...

Vi vill givetvis att våra bilar i utställningshallarna enbart skall profileras med varumärket Volvo och vi kommer därför att ta en kontakt med den berörda Volvohandlaren."

Med vänlig hälsning
... ... ... ...
Volvo Car Nordic
Dept. 12510/VAKHC2S
SE40531 Gothenburg
Sweden
Telephone +46-... ... ... ...
Fax +46-... ... ...

Volvo. for life
Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556034-3484
Nu blir jag rasistisk också... så djävla typsik ursvenskt att alltid hålla på och berätta för alla andra hur de ska sköta sina affärer och liv.....

Här i granskapet finnes en uppsjö gnällkärringar och surgubbar som ligger uppkopplade dygnet runt via telefon till kommunen, skatteverket, mljökontoret osv... och ringer och anmäler allt och alla hela tiden så fort någon släpper sig....

Helt ofattbart tycker jag att man orkar anmäla en handlare för att man satt på snygga fälgar på bilen......

Tycker texten nedan är så himla trist........ att helt dömma människor för att det har annan smak....

"Vi Gillar LIka" är det som gäller här tydligen.
GATUPLAN skrev:Men för oss som kan Design eller ännu bättre sagt Volvos design är det klart att dessa fälgar inte har med Volvo att göra.Volvo har stort utbud av nya fälgar till alla modeller. Alla som förstår Volvos designspråk kan hitta även sin favoritfälg. Då får man bilen i helhet, genomtänkt och harmonisk design.
Det är säkerligen bara en människa med kass smak som fått bestämma över hela skiten. Bilia måste hålla klass.
Nu är det flera nya S60, S80, C30 som stått med bananfäljar på i hallen i många månader!

:-)-)

Vad som är snyggt eller inte är upp till betrakataren att avgöra.. Jag har inte köpt en röd bil för att nån nisse på ett forum sagt att jag ska det, jag har gjort det för att jag vill!
Gatuplan: Volvos design tar aldrig ut svängarna, utan är väldigt "svensson-anpassat", så jag förstår att det finns folk som vill ha andra fälgar med djärvare design, och det är det som är roligt med design, finns inget rätt eller fel, utan allt handlar om smak! Å det allra bästa är att man bara behöver följa sin egen smak!
VolvoB20 skrev:Massvis med text.

Något du inte tänker på är ju dock att bilia faktiskt drar in pengar på att vara representativa för just volvo.

De som mailade volvo hade förhoppningsvis inte gjort det om det var en fristående handlare som det handlade(badum tish) om. Som sagt så är bilias profil att de ska vara officiella volvoåterförsäljare och då är det ett annat regelverk som gäller. Bryter de mot det så blåser de volvo på den deal de hade, och får väl antingen köra på med pimpfälgar utan förmånerna som en officiell återförsäljare har(vilka det nu är?) eller byta fälgar och köra vidare med nuvarande kontrakt. Det går inte att ha kakan och äta den.
crumpets skrev:
VolvoB20 skrev:Massvis med text.

Något du inte tänker på är ju dock att bilia faktiskt drar in pengar på att vara representativa för just volvo.

De som mailade volvo hade förhoppningsvis inte gjort det om det var en fristående handlare som det handlade(badum tish) om. Som sagt så är bilias profil att de ska vara officiella volvoåterförsäljare och då är det ett annat regelverk som gäller. Bryter de mot det så blåser de volvo på den deal de hade, och får väl antingen köra på med pimpfälgar utan förmånerna som en officiell återförsäljare har(vilka det nu är?) eller byta fälgar och köra vidare med nuvarande kontrakt. Det går inte att ha kakan och äta den.
Jag är inte ute efter om det är rätt eller fel.....

Jag blir bara så trött på folk som inte har ett skvatt med saken att göre men ändå orkar lägga sin tid på att gå runt på Mc-Donalds, Volvohandlaren, Båtklubben, Tvättstugan, ICA osv osv och leta fel och sedan rapportera dessa till "högre ort"

Visst, om BT-Kemi gräver ned 1000 tunnor dioxin i Teckomatorp så är det ju bra att någon reagerar..... Men en eftermarknadsfälg på volvo eller en GB-Glass på MC-Donalds ....
Jag håller med till viss del. Den svenska angivarkulturen tycker jag överlag är vedervärdig och det tycks vara nationalsport att hitta skitsaker att anmäla för att få känna sig lite duktig. Exempelvis fick en bekant ta ner sitt staket efter att en granne mätt upp att det var 30mm högre än bygglovet medgett, t.ex. Eller när polisen gjort tillslag mot narkotikaodlingar efter att folk anmält till dem att det lyst blått från grannvillan(nu är det väl förvisso en rätt god sak men det säger ett och annat om svensson att man tar sig tid att ringa polisen för att någons val av lampor inte stämmer överens med ens trånga världsbild).

Att man gör det mot vinstdrivande organisationer skiter jag dock fullständigt i. De är stora spelare som bara mår bra av lite tillrättavisningar som håller dem nere på jorden. Extra roligt om de får tryckas ner lite i skorna av kunderna de gärna tjänar pengar på men föraktar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Läste lite lagtext. Alla elbilar/hybrider t[…]

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Du säger ju själv att du får b&[…]

Hur står sig bensinvarianten då? Allts[…]