Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

D3 AWD är supertrist original men en liten djävul om du vänder dig till Rica eller BSR. Personligen skiter jag i "garantier".

Måste vara den största säkerhetsmarginalen i bilhistorien. Motorn är redan på D5 nivå rejält strypt.

Du kan förstöra en originalmotor snabbare än en trimmad motor. Det beror helt upp till hur du kör. Själv utnyttjar jag mina 245hk/520 nm i XC60'n maximalt väldigt sällan men bilen mår såå mycket bättre vid alla situationer ändå. Bilen blir mycket mera avslappnad när man vet att du bara utnyttjar en bråkdel av all effekt och vrid.

Personligen kör jag ofta mera harmoniskt och lugnt ju starkare motor jag har.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:Däremot märkt det rejäl skillnad sedan och jag tycker man är dumsnål om man sparar in de 20K det gäller.
Varför betala 20 K för 42 extra hk när man kan få 62 extra hk för 8K med polestar.
Återigen, var köper man det? Mig veterligen kan du inte köpa det.

Är det inte dags att sluta yra om det där nu+ Dessutom, en trimmad bil är en trimmad bil, med allt vad det innebär av merslitage. Köper du D5 behöver du inte trimma.

Och återigen, statusen av att ha ett D5-märke är värt massor ;)
Ja, jag tycker D3 awd MY11 funkar mkt bra med aut. Bättre än D5 MY10.. ?

personligen struntar jag i D5-statusen - vill bara ha en billig bil, som går så bra som möjligt..
Verkar som de som fixat till effkten i d3 awd är nöjda - men Nej, Polestar har ej kommit med nått - å vem bryr sej, när det finns massor av alternativ??

om en bil idag är "trimmad" (nu e ju detta inga dubbla weber-hårdvara precis) eller inte spelar mindre roll, hanteringen av bilen är mer avgörande för livslängden tror iaf jag..

Och om den nu är supertrist som orginal.. jaa. Allt e ju relativt.. Duger gott att rulla med!
Enzo skrev:
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:Däremot märkt det rejäl skillnad sedan och jag tycker man är dumsnål om man sparar in de 20K det gäller.
Varför betala 20 K för 42 extra hk när man kan få 62 extra hk för 8K med polestar.

Är det inte dags att sluta yra om det där nu+ Dessutom, en trimmad bil är en trimmad bil, med allt vad det innebär av merslitage. Köper du D5 behöver du inte trimma.

Och återigen, statusen av att ha ett D5-märke är värt massor ;)
Polestar brukar ju vänta till nästa årsmodell släpps innan man släpper mjukvaran till befintlig modell.

Om du har tid att vänta några måander kan du ju spara 12000 och få 20 hk mera, men visst alla har inte tålamod att vänta ett tag.
Användarvisningsbild
av petkas
har själv beställd en XC60 D3 AWD automat,och enligt min återförsäljare så kommer dom att släppa polestar till den senast till hösten,o då får man 205hk/420nm.
petkas skrev:har själv beställd en XC60 D3 AWD automat,och enligt min återförsäljare så kommer dom att släppa polestar till den senast till hösten,o då får man 205hk/420nm.
Det finns en mängd olika rykten när/om den släpps och vad effekten då kommer att bli.
Frågan är om någon vet utanför Volvo/Polestar ?
av Enzo
VolvoB20 skrev: Varför betala 20 K för 42 extra hk när man kan få 62 extra hk för 8K med polestar.

Och återigen, statusen av att ha ett D5-märke är värt massor ;)[/quote]

Polestar brukar ju vänta till nästa årsmodell släpps innan man släpper mjukvaran till befintlig modell.

Om du har tid att vänta några måander kan du ju spara 12000 och få 20 hk mera, men visst alla har inte tålamod att vänta ett tag.[/quote]

Fast du säger ju att man kan köpa det nu?!?

Idag kan man trimma en D5 My11 till 225hk. Polestar erbjuder inget trim för D3 AWD för närvarande så att gå ut och rekommendera andra att köpa en D3 kan ju straffa sig, ifall de nu inte får tag på de där 225 hk från Polestar, eller hur.

Varför kör du själv en D5 förresten? ;)
av Enzo
kalhygge skrev:Ja, jag tycker D3 awd MY11 funkar mkt bra med aut. Bättre än D5 MY10.. ?

personligen struntar jag i D5-statusen - vill bara ha en billig bil, som går så bra som möjligt..
Verkar som de som fixat till effkten i d3 awd är nöjda - men Nej, Polestar har ej kommit med nått - å vem bryr sej, när det finns massor av alternativ??

om en bil idag är "trimmad" (nu e ju detta inga dubbla weber-hårdvara precis) eller inte spelar mindre roll, hanteringen av bilen är mer avgörande för livslängden tror iaf jag..

Och om den nu är supertrist som orginal.. jaa. Allt e ju relativt.. Duger gott att rulla med!
Men i så fall är ju trimningen inte av intresse, om den duger gott. Då ska du så klart köpa D3. Du sitter ju lika skönt i den ändå ;)
RICA har effektoptimering till D3 AWD 225 hk 460 nm kostar 6.900 kr. samt även en uppgradering till 205 hk för 5.900 kr
Det är Polestar som inte vill släppa eller får släppa för Volvo eftersom det konkurrerar direkt med D5 där man kan ta 20.000 extra för samma sak.
D3:an är en nedmappad D5 det skall inte vara annat än programvara som skiljer.
Enzo skrev:Varför kör du själv en D5 förresten? ;)
För jag är en Mega-Looser som köpte D5 för jag trodde aldrig Volvo/Polestar skulle släppa mjukvaran till 163 hk varianten, men det gjorde man ju till min årsmodell tämligen raskt.

Hade jag varit lite smartare kunder jag ju sparat 12000 kr och fått 20 hk till. OCh 12000 kan man få rätt mycket kul extrautrustning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]