Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

xoxo skrev:
eos1ds skrev:Ja, iphone som annars är kanon..... Dock inte Apples mjukvara! ..........
Äpples mjukvara?
Är det inte Volvo som inte hänger med? Eller tillverkar Äpple iVolvo?
Apple är inte direkt kända för sin kompabillitet utanför sina egna väggar.

Tyvärr är det nog bara vänta så kommer det en rättning på problemet.
Har varit med om detta på tidigare uppgraddering av iphone också,då tog det
3 månader innan rättningen kom
xoxo skrev:
eos1ds skrev:Ja, iphone som annars är kanon..... Dock inte Apples mjukvara! ..........
Äpples mjukvara?
Ja, Apples mjukvara. Hur ska en tredjepartstillverka göra när de får ett direktiv hur deras interface ska vara utformat, bygger sin produkt efter det, för att sedan se att Apple bytt interface i enheterna?
Ändå bra att mjukvaran i bilarna går att uppdatera. Tänk på de stackare som köpt ett högtalarsystem med ipoddocka, som plötsligt inte fungerar längre. Där är det knappast möjligt att byta mjukvara ens.
Tartryffel skrev:
xoxo skrev:
Äpples mjukvara?
Ja, Apples mjukvara. Hur ska en tredjepartstillverka göra när de får ett direktiv hur deras interface ska vara utformat, bygger sin produkt efter det, för att sedan se att Apple bytt interface i enheterna?
Ändå bra att mjukvaran i bilarna går att uppdatera. Tänk på de stackare som köpt ett högtalarsystem med ipoddocka, som plötsligt inte fungerar längre. Där är det knappast möjligt att byta mjukvara ens.
Detta kallas för utveckling i syfte för att förbättra
Seriösa programutvecklare och andra 3:e parts har tillgång till äpples kommande mjukvara
Det gäller att koppla på o hänga med(=utveckla) så man inte kommer på efterkälken
xoxo skrev: Detta kallas för utveckling i syfte för att förbättra
Seriösa programutvecklare och andra 3:e parts har tillgång till äpples kommande mjukvara
Det gäller att koppla på o hänga med(=utveckla) så man inte kommer på efterkälken
Jag är med på vad du säger, dock är det helt orimligt att uppnå. Det går att ändra i mjukvaran utan att den ska sluta vara bakåtkompatibel. Som jag sa tidigare, tänk på alla de system som inte ens kan uppdateras. Är det rimligt att de ska bli obsoleta pga Apples uppdatering?
Bygger man prylar som ska kunna dockas (vilket mycket av Apples verksamhet med iPod/iPhone bygger på) så kan man inte förändra mjukvaran så mycket vid en liten uppdatering att dockningen slutar fungera. Även för en bil, där mjukvaran går att uppdatera, innebär det kostnader för varje bilägare.

Volvo (och många andra biltilverkare - Apples forum är sprängfyllt av folk vars bilar inte längre hittar/fungerar med deras iPods) hade ett fullt fungerande system som för iPod-dockning. Jag tror inte det var så att systemet var felkonstruerat och att det visade sig i samband med uppdateringen. Snarare att uppdateringen innehöll så många förändringar i protokollet att det inte var bakåtkompatibelt.

För övrigt är jag långt ifrån säker på att Apple släpper sina patchar i förväg till utvecklare. När iOS 4 kom var det massor av utvecklare som fick ändra sina appar efter releasen, de började droppa in några dagar efter att den kom. Men det kom inga updates före.
Urrk, det fungear inte på min heller.... verkar svårt att backa om man inte jailbreakar telefonen och det vill jag inte...
Efter lite googlande så verkar det som att ryktet säger att det kommer en uppdatering i mitten av december. Hoppas det iaf

A
pm922 skrev:Funkar icke, dyker upp som IPOD i display men sen står det laddar och så dyker felmeddelande upp. :evil:

Skit äppleföretag!
Äpple gör telefoner och datorer.
Volvo gör bilar.
Volvo klarar inte att ha ifånen i sin bil.
Hur resonerar du?

Får man skriva skitvolvo här?

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]