Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering 29/11

Bränslerör (returen) två 15 eller en 15 och en 14 nyckel
Bild

Bra med en låda för att samla upp bränslet (Obs använd mask)
Bild

Bränslefiltret, två skruvar och en mutter, 13:ns nyckel
Bild

Bränslerören
Bild
Bild

Filtret sitter fast i metall band, 10:as nyckel
Bild
Bild
Bild

Undrar hur många av dessa lass jag tagit bort.. mååååånga
Bild

Vad händer nu?
Bild
Bild
Bild
Bild

Lämna gärna ett ord ;)
Candypig skrev:Denna bil vill man ju köpa när du är färdig!!!! :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-)
Bilen kommer eventuellt att vara till salu, till rätt köpare, när den är färdig ;) Annars behåller jag den då jag är grymt nöjd över komforten och det övriga skicket!
Tofulus skrev:Jäklar vad noggrannt arbete det görs här!
Skall du börja laga rost/rostskydda?
Alltid ;)
Finns bara ett rosthål som ska lagas, resten är ytrost som ska tas bort med bl.a punkbläster och kemikalier. Rostskyddet kommer inte bestå av den traditionella massan som döljer rost o.s.v. Ledtråd finns i tråden ;)
Bjoern skrev:Jag dreglar redan efter nästa uppdatering :D Haha vi har inte bara likadana spärrskaft vi har likadana varmluftspistoler också :wink:
Dom är prisvärda!
Dieselsmurfe skrev:Många lass rost och klubbor har du nog kastat?. Kan tänka mig att klubbor verkar gå åt som bara den.?
Det där är popnitar.. Min energi är snus och pepparkakor ;)
nilssman skrev:Helt suverän tråd , vilket jobb du gör , både bil och dokumentärt . stort tack ;)
Tack själv, alltid kul när det finns intresse!
Uppdatering 2/12

Ja vad har hänt.. underredsmassa är skrapad, men inte mycket mer. Har ju även annat än bilen att pilla på ;)
Har fått fel färg. Förhoppningsvis kommer rätt nästa vecka, annars blir allt väldigt försenat. Men det finns ju alltid något att göra. Här kommer lite bilder

Inte så roligt att se, men ett bevis på att det är gjort ;) Vet inte om rosten syns så väl på bilderna. Det fanns iaf rost under massan, lite här och var.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Har lite delar kvar att köra i elektrolysen innan blästring. Fästet/hållaren till bränsletanken.
Bild

Det mörka är nu rostfritt
Bild

På med ståltråd och några minus-kablar
Bild

Hej då rost
Bild

Förberedelser inför lack
Bild

Finn ett fel.. hände när jag satte upp plastskyddet.
Bild

Min nya 3M lackoverall
Bild

Och lite annat skydd
Bild

"Surströmming" och en rostig bult med mutter
Bild

Tada!
Bild

Lite mer hokus pokus
Bild
Om du bara visste vilken bra inspirationskälla din renovering är då jag snart ska isär med min 740 och renovera den med. Tänkte bara slipa och bättra den under där den är rostig med det vette fan om inte all massa får ryka och ersättas av nåt annat :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]